Saller z projektami na Shopping Center Poland 2014

Galeria Glogovia

Galeria Glogovia

Najważniejszym projektem prezentowanym przez firmę Saller podczas Shopping Center Forum 2014 Fall Edition będzie Galeria Glogovia w Głogowie. Projekt ten zakłada centrum handlowe w większości parterowe, o powierzchni prawie 22 tys. mkw. GLA. Obiekt będzie częściowo dwupoziomowy, przy czym piętro obiektu zostało zarezerwowane dla strefy rozrywkowo-rekreacyjnej (kino i fitness) oraz food courtu.

Kluczowymi najemcami obiektu, z którymi grupa Saller podpisała już umowy najmu, będą Piotr i Paweł jako operator marketu spożywczego, grupa LPP ze swoimi markami: Reserved, Cropp, House i Sinsay, oraz 4-salowe kino Cinema 3D. Obecnie prowadzone są rozmowy z kolejnymi kluczowymi najemcami, które już w niedługim czasie powinny zaowocować podpisaniem kolejnych umów najmu.

– Mamy nadzieję, że najpóźniej w maju br. będziemy się mogli pochwalić na łamach Shopping Center Poland kolejnymi najemcami, którzy nam zaufali. Ponadto zapraszamy wszystkie sieci handlowe, zainteresowane otwarciem swoich sklepów w Głogowie, do współpracy. Naszą propozycję kierujemy jednak również do lokalnych przedsiębiorców, zainteresowanych współpracą, w ramach franczyzy. Jesteśmy otwarci na wszelkie propozycje – mówi Jacek Zagrabski, pełnomocnik zarządu ds. ekspansji w firmie Saller.

– Jeszcze w kwietniu 2014 roku mają ruszyć prace budowlane w Głogowie, których zakończenie przewidujemy na przełom lipca/sierpnia 2015. Obecnie jesteśmy w trakcie procedury wyboru generalnego wykonawcy. Termin otwarcia Galerii Glogovia planujemy na 15 listopada 2015. Na kolejnej edycji Shopping Center Forum we wrześniu przedstawimy szczegółowo nasz projekt na stoisku 4.10 – dodaje.

Dla grupy Saller 2013 był kolejnym rokiem dynamicznego rozwoju w Polsce. Dzięki zakończonym w 2013 inwestycjom łączny zasób nieruchomości komercyjnych, wchodzących w skład Grupy Saller w Niemczech, Czechach, Polsce i na Słowacji osiągnął poziom prawie 1 mln mkw.

W listopadzie 2013 roku grupa Saller otworzyła Park Handlowy o powierzchni 6,3 tys. mkw. w Bytomiu, a pod koniec miesiąca minipasaż w Brzegu, o powierzchni 3 tys. mkw.

Natomiast na początku grudnia 2013 uruchomiony został Lidl w Zabrzu, obok funkcjonującego marketu budowlanego Obi, który jest również własnością grupy Saller. Do powyższych inwestycji, których realizacja była w całości po stronie grupy Saller, doszły jeszcze liczne akwizycje istniejących obiektów.

– Jesteśmy nadal bardzo zainteresowani dalszym rozwojem i w tym celu poszukujemy gotowych, wynajętych obiektów, obiektów wymagających remontu, dających możliwość rozbudowy, ale i projektów zaawansowanych na różnym etapie. Zapraszamy zatem deweloperów oraz właścicieli obiektów do współpracy – mówi w rozmowie z Retailnet Jacek Zagrabski, pełnomocnik zarządu ds. ekspansji w firmie Saller.

–W przeciwieństwie do klasycznych funduszy grupa Saller nadal jest firmą rodzinną, która buduje swoje portfolio nieruchomości komercyjnych. Saller sam zarządza swoimi obiektami. Jako firma rodzinna o bardzo płaskiej strukturze zarządzania cechujemy się prostą i szybką realizacją i nieskomplikowanym podejściem do każdego tematu. W tym celu współpracujemy z licznymi znanymi polskimi deweloperami i biurami architektonicznymi – dodaje.

Z początkiem 2014 roku grupa Saller może się pochwalić zakończeniem kolejnej inwestycji własnej. 28 lutego otwarto dla klientów Park Handlowy w Lęborku. Obiekt o powierzchni 1750 mkw., ulokowany pomiędzy istniejącymi marketami Kaufland i Lidl, został w 100 proc. skomercjalizowany (Pepco, Rossmann, CCC, Takko).

W połowie września 2014 planowane jest otwarcie Parku Handlowego w Nowej Soli, „siostrzanego” projektu w Bytomiu, jak i otwartego jesienią 2011 roku Parku Handlowego w Tarnowskich Górach.

– Podobieństwa dotyczą zarówno wielkości – obiekt w Nowej Soli będzie miał ok. 5,6 tys. mkw. powierzchni najmu, jak i lokalizacji – w bezpośrednim sąsiedztwie marketu Kaufland. Obiekt w Nowej Soli podzielony został na 14 lokali. Na prawie rok przed otwarciem 80 proc. tej powierzchni jest już wynajęte. W gronie najemców znalazły się takie marki, jak: KiK, Pepco, Media Expert, Rossmann, CCC, Martes Sport, Jysk. W trakcie finalizacji są umowy z operatorem sieci z branży odzieżowej, obuwniczej, małej gastronomii oraz usług. Parking obiektu pomieści 215 samochodów. Razem z połączonym parkingiem sąsiada – marketu Kaufland – ilość miejsc postojowych wynosi prawie 450 – twierdzi Jacek Zagrabski z Saller.

– W Toruniu grupa Saller obecna jest podwójnie: jako deweloper i właściciel marketu Obi oraz Pasażu Zieleniec. I właśnie ten drugi obiekt ma zostać rozbudowany. Obecna, istniejąca formuła convenience center z marketem Piotr i Paweł, jako kluczowym najemcą, oraz 9 dodatkowymi sklepami (w tym: CCC, KiK, Apteka Dr Max, Drogerie Natura, Pepco) zostanie poszerzona o mały park handlowy o powierzchni ok. 3 tys. mkw. oraz ofertę typu drive food. Powiększony zostanie również parking. Pasaż Zieleniec jest zlokalizowany pomiędzy osiedlem mieszkaniowym o tej samej nazwie a stacją paliw BP. Mimo sąsiedztwa dużej galerii handlowej obiekt cieszy się bardzo dużą i stale rosnącą rzeszą klientów, ceniących konkretne, szybkie i nieskomplikowane zakupy. Planowana rozbudowa i tym samym poszerzenie obecnej oferty ma odzwierciedlić przede wszystkim oczekiwania właśnie tych klientów. Aktualnie grupa Saller prowadzi rozmowy z zainteresowanymi najemcami, by lepiej dostosować swoje koncepcje do ich oczekiwań. Prace projektowe oraz początek prac budowlanych zaplanowane zostały na 2014 rok, a oddanie inwestycji na 2015 rok – dodaje.

Więcej szczegółów na temat Shopping Center Forum 2014 Fall Edition znajduje się TUTAJ.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016