Zalando, internetowy sklep z odzieżą działający na terenie Europy, przygotowuje się do otwarcia drugiego outletu. Będzie on zlokalizowany we Frankfurcie. Sklep nadal jest w budowie, oficjalne otwarcie nastąpi w kwietniu lub maju.

„W pierwszym sklepie, zlokalizowanym w Berlinie, mogli robić zakupy jedynie zarejestrowani klienci. Teraz zmieniliśmy politykę, obydwa salony będą powszechnie dostępne bez konieczności rejestracji.” – poinformowali Evigo przedstawiciele Zalando.

Frankfurcki sklep będzie miał powierzchnię 1000 mkw, będzie zatem większy od tego w Berlinie, jednak koncepcja się nie zmieni. W outlecie Zalando sprzedawane będą przecenione ubrania z poprzednich sezonów oraz produkty z niewielkimi wadami, zwrócone przez klientów internetowych w ramach reklamacji.

Zalando, niegdyś należące do koncernu Rocket Internet, otwiera również czasami sklepy tymczasowe, w których promuje markę.

Firma powstała w Niemczech w 2008 roku. Stopniowo rozszerzała działalność na 14 europejskich rynków. Obecnie sprzedaje na terenie Niemiec, Austrii (od 2009 roku), Francji, Holandii (od 2010 roku), Wielkiej Brytanii, Włoch, Szwajcarii (od 2011 roku), a także Hiszpanii, Polski, Szwecji, Belgii, Danii, Finlandii i Norwegii (od 2012 roku).

W lutym 2014 roku firma opublikowała raport finansowy, z którego wynika, że sprzedaż w 2013 roku wzrosła o 50% i osiągnęła wartość 1,8 miliarda euro. Głównym motorem napędowym wzrostua ekspansja ze sprzedażą butów i ubrań na siedmiu nowych rynkach w 2012 roku.

W ubiegłym roku sprzedaż netto na kluczowych dla Zalando rynkach (Niemcy, Austria, Szwajcaria), po raz pierwszy przekroczyła miliard euro.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją artykułu w języku angielskim w serwisie Evigo.com