Shutterstock

Podstawowym celem strategicznym Grupy Kapitałowej Briju, właściciela sieci sklepów jubilerskich, jest kontynuowanie rozwoju działalności w 2014 roku poprzez rozwój własnej sieci sprzedaży.

– Ekspansja dotyczy salonów sprzedaży, zlokalizowanych na terenie największych galerii i centrów handlowych, a także przy najbardziej prestiżowych ciągach handlowych dużych miast w Polsce – poinformował zarząd spółki Briju SA.

Spółka zamierza budować sieć sklepów partnerskich i franczyzowych. Strategia rozwoju oparta jest również na umocnieniu wizerunku marki. Firma poszukuje sprawdzonych lokalizacji, posiadających odpowiedni potencjał. W obecnej sytuacji rynkowej, jak poinformowano, lokale spełniające takie wymagania są dostępne głównie na rynku wtórnym, a koszty ich uzyskania spełniają założenia przyjęte przez spółkę. Związane jest to również z mniejszymi nakładami inwestycyjnymi, zarówno po stronie Briju, jak i potencjalnych franczyzobiorców. Kontynuowany jest również proces pozyskiwania kolejnych sklepów partnerskich pozwalających zwiększyć sprzedaż detaliczną wyrobów jubilerskich.

W ubiegłym roku spółka oddała do użytku nowe salony jubilerskie m.in. w Rzeszowie Poznaniu, Wrocławiu, Warszawie, Jeleniej Górze i Gdyni. W 2014 roku planowane są otwarcia m.in. w Pile (Galeria Piła) czy Legnicy (Galeria Piastów), w dalszej kolejności m.in. w Mielcu (Galeria Aviator).

W okresie I–IV kw. 2013 roku Grupa Kapitałowa Briju osiągnęła przychody ze sprzedaży o 23 proc. wyższe od przychodów osiągniętych w analogicznym okresie 2012 roku. Przychody ze sprzedaży wyniosły 279,4 mln zł i była to najwyższa wartość w historii spółki.

W IV kw. 2013 roku Grupa Kapitałowa Briju osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 45,5mln zł, co stanowiło 10-proc. spadek względem analogicznego okresu roku poprzedniego. Jak poinformowano w komunikacie, było to związane z innym rozłożeniem przychodów ze sprzedaży w poszczególnych kwartałach roku (przychody ze sprzedaży w III kw. 2013 roku stanowiły 219 proc. wartości sprzedaży z III kw. 2012 roku).

W IV kw. 2013 roku w spółce prowadzono także intensywne prace w zakresie rozwoju własnej sieci sprzedaży wyrobów jubilerskich. Realizując postanowienia wcześniej zawartych umów najmu lokali oraz umów franczyzowych, podjęto działania niezbędne do uruchomienia kolejnych punktów  sprzedaży. Prace dotyczyły dostosowania pomieszczeń do standardów salonów sprzedaży działających pod marką Briju m.in. projekty i prace budowlane, prace wykończeniowe, wyposażenie sklepu w meble, witryny, kaseton z firmowym logo. Wszystkie sklepy posiadają jednolity wystrój zgodny z koncepcją salonów Briju.

Przypomnijmy: marka Briju zadebiutowała na polskim rynku w marcu 2012 roku. Od tej pory otworzyła ponad 40 sklepów partnerskich w 14 województwach oraz 5 salonów własnych (CH Riviera w Gdyni, CH Karolinka w Opolu, Galeria Kociewska w Tczewie, Galeria MM w Poznaniu oraz w Gnieźnie).

Podstawowym obszarem działalności gnieźnieńskiej spółki Briju jest projektowanie, wytwarzanie i dystrybucja wyrobów jubilerskich ze złota oraz z kamieni szlachetnych (brylanty, rubiny, szafiry, szmaragdy) i syntetycznych (np. cyrkonie). Spółka sprzedaje swoje wyroby zarówno odbiorcom hurtowym (w Polsce i za granicą), jak i detalicznym.