Carrefour
Carrefour

Sprzedaż grupy Carrefour w 2013 roku wyniosła 74,9 mld euro (z wyłączeniem VAT), co oznacza wzrost o 2 proc. przy stałym kursie wymiany.

EBITDA to 3,6 mld euro (wzrost o 4,3 proc. przy stałym kursie). Zysk netto wyniósł 1,26 mld euro (1,25 mld euro w 2012 roku).

W Polsce sprzedaż netto wyniosła 1,67 mld euro wobec 1,8 mld euro w 2012 roku (mniej o 130 mln euro).

Sprzedaż z wyłączeniem VAT we Francji wyniosła 35,4 mld euro, co oznacza wzrost o 0,3 proc. Inne europejskie kraje (Hiszpania, Włochy, Belgia, Polska i Rumunia) zanotowały sprzedaż na poziomie 19,2 mld euro (spadek o 2,9 proc.). Łączna sprzedaż w całej Europie to 54,6 mld euro, co oznacza spadek o 0,8 proc.

Poprawa sprzedaży to, jak poinformowano w komunikacie, wynik m.in. takich działań, jak lepsze postrzeganie cen w super- i hipermarketach oraz zwiększenie frekwencji i liczby transakcji w obiektach handlowych.

W planach grupy na 2014 rok jest m.in. kontynuacja planów działania na trzech największych dla grupy rynkach, tj. francuskim, hiszpańskim i brazylijskim, a także remodeling sklepów i przyspieszenie ekspansji sklepów w nowych formatach. Grupa zainwestuje także w rozwój IT. Łącznie na inwestycje zostanie przeznaczone ok. 2,4 mld euro.

Obecnie pod szyldem Carrefour w Polsce działa ponad 600 sklepów w różnych formatach, są to: hiper- i supermarkety oraz sklepy franczyzowe: minimarket i convenience. Carrefour jest także właścicielem i zarządcą centrów handlowych, skupionych w dużych i średnich miastach.

Jak już informowaliśmy, w ostatnim czasie grupa Carrefour stawia głównie na ekspansję sieci franczyzowej pod szyldem Carrefour Express i Globi. W styczniu Carrefour otworzył 9 takich placówek. Nowe placówki powstają zarówno w dużych miastach, jak i małych miejscowościach.