Kolekcja marki Lidia Kalita

W lutym bieżącego roku w Domu Mody Klif w Warszawie otwarto pierwszy salon sprzedaży projektantki Lidii Kality, która wcześniej kierowała marką odzieżową Simple. Butik w galerii zajął powierzchnię 42 mkw. i znalazł się między sklepami Furla i Swarovski.

Jak ustaliła redakcja Retailnet, założeniem marki jest stworzenie 24 butików firmowych mierzących 60–70 mkw. w ciągu 3 lat w prestiżowych centrach handlowych w całym kraju. Butiki będą miały nowoczesny, minimalistyczny styl połączony z surowością i prostotą elementów z lat 60.

Jak już informowaliśmy, Lidia Kalita planuje otwarcie 4–5 salonów w 2014 roku. Projektantka zainteresowana jest największymi miastami naszego kraju. Kolejne sklepy zostaną otwarte w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu i Poznaniu.

Kolekcje marki tworzone są z włoskich materiałów, ale zaprojektowane i uszyte w Polsce. Marka charakteryzujące się krótkimi seriami produkcyjnymi (10–20–50 sztuk z danego rodzaju). Jak zapowiada projektantka, w każdym sezonie podstawą będzie kolekcja składająca się z ok. 100 modeli (sukienki, spódnice, spodnie, żakiety, płaszcze) wzbogacona o dodatki (torby, buty, paski). Klientka sklepu Lidia Kalita – designer shops, to przede wszystkim kobieta modna, zdecydowana na jakość, nowoczesna i niezależna. To kobieta w wieku 30–50 lat, w przeważającej części mieszkająca w dużym mieście (pow. 200 tys. mieszkańców), aktywna zawodowo i elegancka.

Lidia Kalita w 1993 roku otworzyła wraz z siostrą Mają Palma pierwszy butik Simple Creative Products przy ul. Mokotowskiej w Warszawie. Od początku projekty Simple Creative Products oddawały ducha czasów i przemian, jakie następowały w Polsce. Simple Creative Products to pierwszy polski dom mody. Lidia Kalita w sezonie projektowała dla marki Simple ponad 300 modeli.