Portal społecznościowy Instagram wprowadził nowe posty sponsorowane w październiku 2013 roku. Teraz firma planuje uruchomić w serwisie kompleksowe usługi reklamowe.

Jak informuje portal Advertising Age, Instagram podpisał lukratywny kontrakt z agencją reklamową Omnicom. Wspólnie firmy mają opracować projekt kompleksowej oferty dla reklamodawców. Według źródeł cytowanych przez portal, Omnicom planuje w ciągu najbliższego roku wydać na ten cel ponad 100 milionów dolarów.

Podczas uruchamiania pierwszego programu dla reklamodawców przedstawiciele Instagramu zapewniali, że wśród partnerów reklamowych serwisu znajdą się jedynie firmy „już będące cennymi członkami Instagramowej społeczności”. Wśród nich znalazły się marki takie jak Adidas, Ben & Jerry’s, Burberry, General Electric, Lexus, Levi’s, Macy’s, Michael Kors, PayPal czy Starwood. Mimo że Instagram zapowiada, że ta polityka nie ulegnie zmianom, wygląda na to, że z nowej formy reklamy w serwisie skorzystają także klienci Omnicom.

Instagram online e-commerce ads
Źródło: Instagram

Instagram obiecał także, że liczba reklam w serwisie będzie ograniczona, a te które się w nim znajdą, będą estetyczne i nienachlane, a także zgodne ze standardami polityki reklamowej Facebooka. Firma Marka Zuckerberga kupiła Instagram w 2012 roku za kwotę 715 milionów dolarów. Jeśli nowy format reklam będzie zgodny z tym funkcjonującym obecnie, użytkownicy będą mogli ukryć reklamy tak, aby nie były one widoczne w ich news feedzie. Obecnie wszystkie treści reklamowe w portalu są także czytelnie oznaczone, więc nie zachodzi ryzyko pomylenia ich z postami użytkowników prywatnych.

Instagram to internetowa platforma do wymiany zdjęć i krótkich klipów wideo. Obecnie w serwisie zarejestrowało się już ponad 150 milionów osób, a dziennie pojawia się w nim ponad 55 milionów zdjęć. W październiku 2013 firma Unruly, specjalizująca się w technologiach marketingowych, opublikowała raport według którego 40% z tysiąc najczęściej udostępnianych klipów pochodziła od reklamodawców.