Deichmann zwiększy liczbę sklepów w 2014

Wojciech Normand, wiceprezes zarządu Deichmann-Obuwie

Wojciech Normand, wiceprezes zarządu Deichmann-Obuwie

808,1 mln zł obrotu (1 proc. wzrostu obrotu w stosunku do roku 2012), 8,73 mln sprzedanych par obuwia, 23 nowo otwarte sklepy i 6 całkowicie przebudowanych – oto wyniki Deichmann-Obuwie za rok 2013. Około 150 nowych miejsc pracy, 22 nowe placówki oraz rozwój zaplecza logistycznego – to główne plany firmy na rok 2014.

Skutki… łagodnej zimy

Rok 2013 przyniósł polskiemu oddziałowi Deichmann 1-proc. wzrost obrotu względem roku 2012. – Biorąc pod uwagę skutki światowego kryzysu, które w gospodarce odczuwamy już od kilku lat, oraz łagodną zimę, która w tym roku cieszyła Polaków, lecz położyła się cieniem na przemyśle obuwniczym poprzez zmniejszoną sprzedaż zimowego obuwia, można powiedzieć, że wynik naszej firmy to wielki sukces. Zmagania z przeciwnościami zwieńczone sukcesem to stała tendencja firmy od 2010 roku, gdy również pogoda wystawiła branżę obuwniczą na ciężką próbę. Mimo nieprzychylnych rynkowych tendencji oraz zawirowań związanych z pogodą udało nam się po raz kolejny nie tylko wypracować większy obrót niż w roku 2012, ale również dokonać w Polsce kolejnych inwestycji – powiedział Wojciech Normand, wiceprezes zarządu Deichmann-Obuwie sp. z o.o.

Plany na przyszłość

– W bieżącym roku planujemy przede wszystkim otwarcie około 22 nowych sklepów oraz rozbudowę centrum logistycznego firmy we Wrocławiu, które osiągnie powierzchnie 16 tys. mkw. Te inwestycje związane będą ze zwiększeniem ilości miejsc pracy w naszej firmie o około 150 stanowisk. W tym roku czekają nas również zmiany wizerunkowe sieci – przede wszystkim zwiększenie asortymentu obuwia skórzanego – dodał Wojciech Normand.

Ekspansja w sieci

Dynamiczny rozwój odnotował również otwarty w 2012 roku sklep internetowy, który wykazał dwucyfrowy wzrost. W 2013 roku platforma sprzedaży internetowej odnotowała przychody netto w wysokości 6,2 mln.

Firma Deichmann SE powstała w 1913 roku jako przedsiębiorstwo rodzinne i nadal pozostaje w rękach rodziny założycielskiej. Prawie stuletnia historia firmy ma swój początek w Essen. Dziś wciąż znajduje się tam główna centrala grupy. Firma Deichmann posiada ponad 3 tys. sklepów w 22 krajach (Niemcy, Polska, Szwecja, Litwa, Czechy, Słowacja, Austria, Dania, Holandia, Wielka Brytania, Szwajcaria, Węgry, Słowenia, Włochy, Chorwacja, Rumunia, Serbia, Bułgaria, Turcja, Hiszpania oraz USA) i zatrudnia 32,5 tys. pracowników. Charakterystyczną cechą firmy Deichmann jest finansowanie jej rozwoju z własnych środków, bez kredytów i pożyczek. W Polsce marka Deichmann jest obecna od 1997 roku i posiada 224 sklepów.

Reklama

Galeria Jurajska