Jeronimo Martins planuje przejąć część MarcPolu

Biedronka

Biedronka

Spółka Jeronimo Martins Polska SA 7 marca br. złożyła wniosek do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dotyczący nabycia części mienia spółki MarcPol SA z siedzibą w Łomiankach.

Do Grupy Jeronimo Martins w Polsce należy sieć marketów Biedronka oraz drogerie Hebe. Od początku działalności Grupa Jeronimo Martins zainwestowała około 10 mld zł w rozwój w Polsce, głównie w sieć Biedronka. Sieć Biedronka uzyskała sprzedaż w 2013 roku na poziomie 7,7 mld euro, co stanowi wzrost o 15 proc. w walucie lokalnej i 4,2 proc. like-for-like. EBITDA wzrosła o 8,7 proc. Przychody sieci Biedronka stanowią ok. 65 proc. wszystkich przychodów Grupy Jeronimo Martins i 77 proc. skonsolidowanej EBITDA. Na początku 2013 roku Biedronka liczyła 2125 sklepów, a na koniec listopada – już około 2,3 tys. placówek. Firma Jeronimo Martins, do której należy sieć Hebe, otwiera sklepy marki w kilku formatach. Spółka poszukuje lokali mierzących powyżej 400 mkw., m.in. w galeriach handlowych dla formatu Hebe wraz z apteką. Do otwarcia samodzielnej drogerii Hebe Jeronimo Martins potrzebuje powierzchni większej niż 250 mkw.

MarcPol to polska sieć handlowa i właściciel 64 sklepów spożywczych. Pierwsze z centrów handlowych MarcPol zostały otwarte w 2009 i 2010 roku na warszawskiej Białołęce. Obiekty zlokalizowane przy ulicy Zaułek oraz Białołęckiej bardzo dobrze wpisały się ze swoim portfolio najemców w potrzeby mieszkańców tej dzielnicy i z roku na rok notują wzrosty obrotów i wskaźników odwiedzalności. Najlepsze obiekty MarcPol zlokalizowane są w Warszawie, Podkowie Leśnej, Lesznie oraz Ostrołęce. W najbliższym czasie do portfolia MarcPolu dołączy Centrum Handlowe Hit w Nowym Dworze Mazowieckim.

Reklama

Galeria Jurajska