eBay PayPal e-commerce

Amerykański gigant aukcyjny eBay zmienił zasady oceniania sprzedawców, dając im większą możliwość utrzymania pozytywnej oceny w serwisie.

Od teraz sprzedawcy będą oceniani w oparciu o nową, transakcyjną “stopę nieprawidłowości”. To nic innego niż odsetek transakcji niesatysfakcjonujących klientów danego sprzedawcy, takich które mogą doprowadzić do zaprzestania korzystania z serwisu lub zmniejszenia wydatków na platformie.

Teraz sprzedawcy będą traktowani mniej rygorystycznie. Limit skarg na danego sprzedawcę zwiększono do ośmiu, a poziom nieudanych transakcji będą mogły stanowić 5% wszystkich jego operacji. Dopiero po ich przekroczeniu rating sprzedawcy i pozycja w wynikach wyszukiwania może zostać obniżona.

Dla aspirujących do statusu najlepszego sprzedawcy (Top Seller) limit niezadowolonych klientów będzie trochę bardziej wyśrubowany – 5 skarg od klientów i 2% nieudanych transakcji.

Do tej pory serwis wystawiał sprzedawcom bardziej szczegółową notę, biorąc pod uwagę odsetek problematycznych transakcji w czterech kategoriach, gdzie przekroczenie progu 0,5% w którejkolwiek z nich wpływało na obniżenie oceny sprzedawcy.

Przeczytaj pełną wersję artykułu w serwisie Evigo.com