Targi eHandlu konferencja

Marketing online był tematem drugiego seminarium „E-commerce Business Mix”, organizowanego przez E-commerce Polska. Swoje prezentacje wygłosili przedstawiciele firm Bluerank, Tradedoubler, SPLIO, Profeina oraz iStore.pl. Patronat medialny nad cyklem sprawuje serwis Evigo.pl

Według Krzysztofa Przybysławskiego z agencji Bluerank, który przedstawił case study z zakresu pozycjonowania marki w wyszukiwarkach, w przypadku marketingu online bez wątpienia sprawdzają się metody „white hat”. Polegają one na rzetelnym i sumiennym budowaniu reputacji marki w internecie przy użyciu klarownych działań. „Chodzi oczywiście o reputację, jaką firmę obdarzy Google – pożądana jest sytuacja, w której zostanie ona zaindeksowana jako tworząca wartościowe treści i uzyska wysokie pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania. Wykluczone są więc metody typu spamowanie czy tworzenie sztucznej sieci linków. Jest to metoda długotrwała, ale niezwykle skuteczna” – tłumaczy Przybysławski. „Reputacja, jaką klient darzy markę także jest kluczowa. Klienci, którzy są już zaznajomieni z daną marką, często wybiorą właśnie ją, nawet jeśli jest gorzej pozycjonowana w wyszukiwarce” – dodaje.

e-commerce-e-handel-online-marketing
Michał Wojciechowicz, SPLIO

Zdaniem Bartka Trośniaka z Tradedoubler, który opowiadał o alternatywnych metodach angażowania klientów e-sklepów, polska branża nie nauczyła się jeszcze wykorzystywać potencjału internetowych kuponów rabatowych. „Na zachodzie jest to obecnie must-have. Kupony już dawno zdobyły ogromną popularność, bo przynoszą bardzo dobre wyniki ROI. Taki kupon charakteryzuje się silnym wpływem psychologicznym na konsumenta.” – tłumaczy „W zamian za niewielkie zejście z marży lub zaoferowanie darmowej dostawy zyskujemy lojalnego klienta oraz budujemy wizerunek marki. Zwiększamy w ten sposób szansę, że klient wróci do nas nawet, kiedy akurat nie będziemy oferowali żadnych promocji” – dodaje.

Duże zainteresowanie wzbudziła prezentacja Magdaleny Górak, założycielki agencji Profeina, zajmującej się budowaniem wizerunku marki. „Dla większości polskich e-sklepów prowadzenie profesjonalnej komunikacji brandowej w rozumieniu działań podejmowanych przez dział PR lub zatrudnioną agencją są na chwilę obecną nieosiągalne. Firmy często nie zdają sobie sprawy, że stale budują swój wizerunek – proces ten przebiega po prostu bez ich udziału. Bardzo często uświadamiają sobie skalę problemu dopiero w sytuacji kryzysowej” – tłumaczy Magdalena Górak, założycielka agencji PR Profeina. „Można zaryzykować stwierdzenie, że 99% sklepów nie podejmuje wystarczających działań w zakresie PR.” – dodaje.