Działania social media wspierają sprzedaż sieci Empik

Empik

Empik

Empik na Facebooku polubiło już ponad 400 tys. internautów. Profil marki jest w czołówce rankingu polskich fanpage’ów pod względem liczby fanów w branżach: e-commerce, handel, sklepy zwykłe i sieciowe, a wśród księgarni jest absolutnym liderem.

– Fanpage empik.com na Facebooku jest dla nas ważnym narzędziem komunikacji z klientami, także w kontekście sprzedaży. W 2013 roku odnotowaliśmy w sklepie internetowym łącznie milion wizyt z tego portalu społecznościowego, przy czym 1/3 z nich to wizyty nowych użytkowników, którzy wcześniej nie dokonywali zakupów na empik.com – mówi w rozmowie z redakcją Retailnet Dorota Bachman, dyrektor marketingu i rozwoju w empik.com.

– Z naszego punktu widzenia media społecznościowe są przede wszystkim doskonałym źródłem rekomendacji: od klientów dla potencjalnych klientów. Poprzez „polubienie” wybranych produktów na empik.com – czyli kliknięcie buttona „like” – nasi użytkownicy pokazują znajomym, które pozycje lubią i polecają. To ogromna wartość, biorąc pod uwagę, że największym zaufaniem darzymy osobiste opinie znajomych, jak wykazało przeprowadzone w 2012 roku przez firmę Nielsen badanie Global Trust in Advertising, rekomendacjom znajomych ufa 92 proc. respondentów – dodaje.

Empik na Facebooku to przede wszystkim newsy ze świata kultury i rozrywki, informacje o nowościach i premierach wydawniczych. Fani marki są na bieżąco informowani o akcjach promocyjnych zarówno w salonach, jak i w sklepie internetowym www.empik.com. Regularnie organizowane są konkursy (za pomocą aplikacji: „Kulturalne rozgrywki”), w których można wygrać książki, płyty z muzyką i filmami (często z autografami twórców) oraz bilety na wydarzenia, których patronem jest Empik. Wszystkie spotkania autorskie, koncerty, warsztaty, itp. w Empikach są anonsowane w zakładce „Wydarzenia”, dzięki czemu fani z wyprzedzeniem mogą zaplanować swoją wizytę w salonie i spotkanie z ulubionym twórcą.

– Staramy się codziennie kreować ciekawy, angażujący content i wciągać naszych fanów w rozmowy i dyskusje o kulturze, twórcach i ich dziełach – twierdzi Monika Marianowicz, menedżer działu PR i eventów w Empiku, który odpowiada za animowanie profilu.

– Nawiązujemy do zainteresowań literackich, muzycznych, filmowych naszych fanów i staramy się z nimi zaprzyjaźnić. Niezwykle ważne jest dla nas również odpowiadanie na bieżąco na pytania odbiorców, które pojawiają się na ścianie naszego profilu – dodaje.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016