Joachim Frykberg, Jula: stawiamy na dalszy rozwój w Europie

Karl-Johan Blank, prezes zarządu i główny udziałowiec Jula AB

Karl-Johan Blank, prezes zarządu i główny udziałowiec Jula AB

Jula – szwedzka sieć multimarketów – obchodzi 35-lecie działalności. Obecnie spółka posiada 70 sklepów w Europie, w tym 11 w Polsce. W marcu br. ruszył sklep Jula w szczecińskim centrum handlowym marcredo Center Szczecin.

– Uczestniczyłem we wszystkim od początku i była to fantastyczna, z dnia na dzień coraz większa, przygoda. Pierwszym celem była produkcja, potem działalność wysyłkowa, następnie budowa sieci sklepów, a teraz pełne zaangażowanie w rozwój w Europie – powiedział Karl-Johan Blank, prezes zarządu i główny udziałowiec Jula AB.

– Znaczącym składnikiem przepisu na rozwój jest charakteryzująca firmy rodzinne długowzroczność. Podejmując decyzje o inwestycjach, nasi właściciele zawsze kierowali się długofalowymi efektami. 35 lat to piękny wiek. Jesteśmy wystarczająco starzy, by mieć bagaż doświadczeń, a jednocześnie ciągle jesteśmy młodzi i głodni sukcesu – dodał Joachim Frykberg, dyrektor generalny Jula AB.

Historia firmy Jula zaczęła się w 1979 roku, w sercu Szwecji, na farmie zwanej Jultorp. Przez te 35 lat Jula rozwijała się, najpierw otwierając swoje placówki w samej Szwecji, potem od 2008 – w Norwegii, a wreszcie od ponad 2 lat również w Polsce. Obecnie sieć posiada łącznie 70 sklepów, z czego 11 mieści się w Polsce, w miastach takich, jak: Warszawa, Wrocław, Łódź, Lublin, Słupsk, Gdańsk, Gliwice, Poznań, Bielsko-Biała oraz Szczecin. Z okazji jubileuszu klienci będą mogli nabyć niektóre produkty w specjalnych cenach.

Początki marki i samej firmy były, jak to często bywa, całkiem niepozorne. Lars-Goran Blank z kilkunastoletnim synem Karlem-Johanem na swojej farmie w Jultorp zaczęli produkować łuparki do drewna. Trzeba dodać, że był to okres światowego kryzysu paliwowego i pomysł z łuparką szybko przypadł do gustu Szwedom, którym koszty ogrzewania domów olejem zaczęły istotnie doskwierać. Zdobywszy rzeszę zadowolonych klientów, młoda firma, której nazwa nawiązywała do rodzimej miejscowości, zaczęła świadczyć usługi gwarancyjne, pogwarancyjne, dostarczała części zamienne, a z czasem poszerzyła ofertę o różne akcesoria potrzebne do cięcia drzewa. Wkrótce powstał katalog i możliwość sprzedaży wysyłkowej. Dziś z satysfakcją stwierdzamy, że jednym z pierwszych artykułów w tym katalogu były ostrza do pił tarczowych produkowane w Polsce. Możemy powiedzieć zatem, że Polska od samego początku związana jest z historia firmy. Historia zatoczyła ładne koło. Na początku lat 80. firma przeniosła się do pobliskiego miasteczka – Skara, i tam otworzyła pierwszy sklep. Ilość artykułów stale rosła, a obecnie ich liczba wynosi 14 tys. Misją firmy od samego początku było zapewnianie klientom tańszych i lepszych rozwiązań dla ich domów, ogrodów, garaży.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska