Polska szczególnie dobrym miejscem dla dyskontów

Market sieci Biedronka

Market sieci Biedronka, fot. Philips Lighting

Rynek spożywczy w Polsce rozwija się obecnie głównie przez ekspansję sieci dyskontowych, liczba sklepów szacowana jest na ponad 3 tys. W 2013 roku powstało blisko 350 nowych sklepów dyskontowych, głównie sieci Biedronka – wynika z najnowszego raportu Marketbeat Polska przygotowanego przez firmę Cushman & Wakefield.

Sklepy tej sieci objęły w Polsce ponad 70 proc. otwarć. Dynamicznie w naszym kraju rozwijają się także inne dyskonty – Lidl, Netto i Aldi. Sieci dyskontowe planują w bieżącym roku ekspansję na podobnym poziomie. Hipermarkety i supermarkety otwierają obecnie jedynie po kilka sklepów rocznie. Rynek dużych sklepów spożywczych czeka na kolejny etap konsolidacji – ostateczne przejęcie hipermarketów Real przez sieć Auchan.

Jak wynika z raportu Marketbeat Polska, w drugiej połowie 2013 roku swoje sklepy spożywcze otworzyły między innymi sieci: Auchan w Galerii Bronowice (Kraków), Tesco w Multishop (Sochaczew), E.Leclerc w Galerii Trzy Korony (Nowy Sącz), Stokrotka w Galerii Katowickiej, Piotr i Paweł w Poznań City Center, Społem w Plac Unii City Shopping (Warszawa) i Marcpol w Bramie Pomorza (Chojnice). W 2014 roku należy się spodziewać otwarcia Auchan w centrum Atrium Felicity (Lublin), Stokrotki w Galerii Jurowieckiej (Białystok), Intermarché w Galerii Neptun (Starogard Gdański) oraz Piotra i Pawła w Galerii Warmińskiej (Olsztyn).

Według specjalistów firmy Cushman & Wakefield czynsze za powierzchnie na potrzeby sklepów spożywczych utrzymują się na poziomie 6–7 euro/mkw./miesiąc dla hipermarketów, 7–11 euro/mkw./miesiąc dla supermarketów i 5–9 euro/miesiąc dla dyskontów.

Pełny raport Marketbeat Polska zostanie opublikowany w kwietniowym wydaniu magazynu Shopping Center Poland.

Reklama

Galeria Jurajska