McDonald’s
McDonald’s

McDonald’s, właściciel sieci fast foodowych restauracji, w lutym br. odnotował spadek globalnych przychodów ze sprzedaży o 0,3 proc. w lokalach działających od minimum 13 miesięcy. Spółka w tym okresie zanotowała wzrosty sprzedaży 0,6 proc. tylko w restauracjach na terenie Europy. Najlepsze wyniki osiągnięto w Wielkiej Brytanii i we Francji.

W lutym sprzedaż McDonald’s spadła w Stanach Zjednoczonych o 1,5 proc., a w regionie Azji i Pacyfiku, Bliskiego Wschodu oraz Afryki – o 2,6 proc. w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego.

Przypomnijmy, McDonald’s w 2014 roku planuje uruchomić od 1,5 tys. do 1,6 tys. nowych restauracji.

Historia McDonald’s w Polsce sięga 1992 roku. Pierwsza restauracja firmy została otwarta przy ul. Marszałkowskiej w Warszawie. Sieć restauracji McDonald’s oferuje swoim klientom produkty typu fast food. Marka głównie znana jest ze swoich hamburgerów.

Obecnie w Polsce sieć tworzy 331 restauracji, w tym 202 prowadzonych na zasadzie franczyzy przez 59 licencjobiorców. 236 restauracji posiada opcję typu McDrive. W Polsce działa 107 restauracji z opcją McCafé i 56 restauracji z opcją Gym’n’fun. Firma zatrudnia w naszym kraju ponad 16 tys. pracowników. Firma McDonald’s posiada 35 tys. restauracji w 119 krajach na świecie.

W 2013 roku sieć McDonald’s oddała do użytku blisko 30 restauracji, w tym w centrach handlowych –m.in. w CH Europa Centralna w Gliwicach, w Galerii Borek we Wrocławiu, CH Auchan Łomianki, Poznań City Center, CH Riviera w Gdyni, Galerii Trzy Korony w Nowym Sączu, Galerii Bronowice w Krakowie, Centrum King Cross Marcelin w Poznaniu. Kolejne restauracje McDonald’s planowane są m.in.:w Galerii Amber w Kaliszu, w Galerii Siedlce, czy Centrum Handlowo-Rozrywkowym Sukcesja w Łodzi.