Płatności mobilne w drogeriach Rossmann

Każdego dnia liczba użytkowników IKO powiększa się średnio o około 350 osób, a z aplikacji korzysta już ogółem ponad 125 tysięcy użytkowników – informuje PKO Bank Polski. IKO działa rok i jest najpopularniejszym i najbardziej rozwiniętym systemem płatności mobilnych w Polsce.

Płatności IKO dostępne są już w wielu punktach na terenie całej Polski, a lista akceptantów stale się powiększa. Wiele marek działających na terenie centrów handlowych umożliwia zakupy za pośrednictwem tego systemu. Sklepy akceptujące transakcje aplikacją można rozpoznać między innymi dzięki naklejce „Tu możesz zapłacić IKO”. System akceptuje m.in.: Rossmann, Piotr i Paweł, Empik, Auchan, Intermarche, 77 Sushi, Dominium, McDonald’s, North Fish, Telepizza, Coffee Heaven, Costa Coffee, Green Coffee, Empik cafe, Helios, Multikino, Helios, Multikino, Aldo, Carry, Esprit, Gap, Gatta, Pierre Cardin, Promod, River Island, Smyk, Tatuum, Triumph, Venezia, Douglas, Inglot, L’Occitane, Sephora, Avans, Media Expert, Mix Electronics, Sferis i wiele innych.

Płatności mobilne IKO – rozwiązanie PKO Banku Polskiego łączące funkcje bankowości mobilnej z możliwością dokonywania płatności mobilnych – pojawiły się na rynku dokładnie rok temu. W tym czasie udało się zbudować sieć akceptacji IKO obejmującą 70 tys. terminali płatniczych eService, ponad 6 tys. bankomatów PKO Banku Polskiego i Euronet oraz 8 tys. sklepów internetowych, co czyni je najpopularniejszym i najbardziej rozwiniętym systemem płatności mobilnych w Polsce. Również sama aplikacja mobilna jest od 12 miesięcy systematycznie rozwijana.

– Start rynkowy IKO był ważnym krokiem w umacnianiu pozycji PKO Banku Polskiego jako lidera zmian technologicznych na krajowym rynku. Dzięki udostępnieniu aplikacji mobilnej nasi klienci mogą korzystać ze swojego konta i zgromadzonych na nim pieniędzy w najwygodniejszy dla siebie sposób. Dajemy im do dyspozycji rozbudowaną sieć bankomatów, wygodną bankowość internetową iPKO oraz innowacyjną aplikację mobilną IKO. Co ważne, skorzystają oni również na planowanym dołączeniu innych banków do nowego standardu rynkowego opartego o IKO. Dzięki temu ruchowi znacząco poszerzyć się powinna liczba punktów akceptujących płatności mobilne, zarówno jeśli chodzi o bankomaty, sklepy tradycyjne, jak i internetowe – mówi Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO Banku Polskiego.

Obecnie IKO działa już na niemal wszystkich telefonach dostępnych na krajowym rynku (Android, iOS, Windows Phone, BlackBerry, Symbian i Java), zostało także udostępnione klientom Inteligo, osobom prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą, a nawet dzieciom w postaci portmonetki IKO. Aplikację wzbogacono również m.in. o przelewy na numer rachunku bankowego – zarówno te wcześniej zdefiniowane w bankowości internetowej, jednorazowe, jak i pomiędzy własnymi rachunkami.