Venezia: ekspansja tylko w dużych miastach

Salon Venezia

Salon Venezia

Sieć Venezia, którą aktualnie tworzy 66 salonów zlokalizowanych na terenie całego kraju, planuje otwarcie nowych lokali w centrach handlowych mających potencjał wzrostowy.

W ubiegłym roku spółka I.O. Venezia sp.j. właściciel marki Venezia oddała do użytku 3 salony sprzedaży: w Katowicach (Galeria Katowicka) i Warszawie (CH Wileńska oraz Factory Annopol).

– Dobrze oceniam miniony rok, zarówno w odniesieniu do poprzedniego, jak i 2011. Wprawdzie wiosna przyszła bardzo późno, ale wyjątkowy był wrzesień – bardzo chłodny, co przyspieszyło sprzedaż kolekcji jesienno-zimowej. Zima do tej pory nie była bardzo uciążliwa, co również pozytywnie wpłynęło na sprzedaż. Zamknęliśmy kilka sklepów, gdzie umowy najmu kończyły się,  mimo to wynik sprzedaży poprawił się znacząco.  A w tym roku  życzyłabym sobie przede wszystkim pogody tradycyjnej – z czterema porami roku, wyraźnie się od siebie różniącymi – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Zofia Nachiło-Morbiato, dyrektor ds. rozwoju I.O. Venezia sp.j.

W  lutym tego roku spółka przejęła powierzchnię na sklep Venezia w warszawskim centrum handlowym Blue City. Otwarcie salonu odbyło się w połowie marca.

– Podpisaliśmy także umowę najmu w Galerii Madison w Gdańsku, gdzie planujemy otwarcie salonu Venezia z końcem kwietnia. Kolejny sklep Venezia otworzymy w maju w Poznaniu w City Center.  Bardzo zaawansowane, lub zaawansowane negocjacje umów toczymy w przypadku centrów handlowych w Trójmieście, Krakowie, Radomiu, Bydgoszczy, Olsztynie i Wrocławiu – zapowiada Zofia Nachiło-Morbiato.

– Jeżeli udałoby nam się porozumieć w każdym z tych przypadków, nasza sieć zwiększyłaby się o 8 kolejnych salonów. Warto jednak podkreślić, że  w tym roku kończy nam się 10 umów, z  których nie wszystkie  będą przedłużane. Interesują nas tylko duże miasta, a w nich centra handlowe, które, w naszej ocenie, mają potencjał wzrostowy – podkreśla Zofia Nachiło-Morbiato.

I.O. Venezia sp.j. jest właścicielem dwóch brandów – Venezia i Unisono. Łącznie posiada 90 sklepów, tj. ponad 10 tys. mkw. powierzchni handlowej. Venezia oferuje obuwie oraz torebki, a Unisono odzież dla kobiet. Dla obu marek prowadzone są sklepy internetowe.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016