kei.pl hosting e commerce e-handel

Hosting danych w przypadku e-sklepów wymaga nie tylko niezbędnej infrastruktury, ale także wyspecjalizowanych narzędzi. O specyfice usług hostingu dla e-commerce rozmawiamy z Grzegorzem Pawelcem, dyrektorem ds. sprzedaży w Kei.pl.

Na czym polega specyfika współpracy z firmami z branży e-commerce? Czy zakres usług różni się od tych, które oferują państwo firmom działającym w innych branżach?

hosting e-commerce e-handel e-sklep
Grzegorz Pawelec, dyrektor ds. sprzedaży w Kei.pl

Branża e-commerce jest ogromnym wyzwaniem dla firm świadczących usługi hostingowe, głównie ze względu na jej specyficzne potrzeby i wymagania. Hostowanie sklepów internetowych wiąże się bowiem z sezonowymi wzrostami ruchu na stronie WWW, które muszą być udźwignięte przez serwery dostawcy. Jest to także sektor, który wymaga zwielokrotnionych zabezpieczeń w zakresie bezpieczeństwa, chociażby ze względu na administrowanie danymi osobowymi. Nasza infrastruktura jest przygotowana na tego rodzaju zadania, dlatego wśród naszych klientów znaleźć można wielu przedstawicieli branży e-commerce. W chwili obecnej pracujemy także nad wdrożeniem nowej usługi dedykowanej branży e-commerce. Szczegółów na ten temat na razie nie zdradzamy, ale mamy nadzieję, że będzie to kolejny krok w tworzeniu kompleksowej oferty hostingowej dla e-handlu.

W państwa ofercie znajduje się informacja o wsparciu technicznym oferowanym 24 godziny na dobę, przez siedem dni w tygodniu. Jakie usługi świadczą państwo w ramach takiego wsparcia?

W ramach wsparcia technicznego, które świadczymy całodobowo przez siedem dni w tygodniu, nasi administratorzy wykonują szereg zróżnicowanych działań. Dotyczą one przede wszystkim konfiguracji i działania oprogramowania, które dostarczamy wraz z wybranym produktem. Dla naszych klientów bardzo ważna jest także pomoc w zarządzaniu usługą, z której korzystają – dzięki temu, że Centrum Danych Kei.pl zlokalizowane jest na terenie Polski, kontakt z naszymi specjalistami jest znacznie ułatwiony – im mniej pośredników, tym szybsza komunikacja.

Poza wymienionymi zagadnieniami warto wspomnieć o tych najbardziej fundamentalnych, takich jak całodobowy monitoring serwerów – to właśnie takie działania przyczyniają się do zapobiegania ewentualnym sytuacjom awaryjnym. Do usług świadczonych przez nas w ramach wsparcia technicznego zaliczają się także bieżące prace administratorów mające na celu rozwój i konserwację infrastruktury, tak aby praca maszyn pozostała nieprzerwana przez jak najdłuższy okres czasu.

Czy posiadają państwo specjalną ofertę dla klientów z branży e-commerce?

Ponieważ sklepy internetowe zbierają dane swoich klientów, dajemy ich właścicielom możliwość podpisania z nami umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, tak aby sklep działał zgodnie z wymogami GIODO. W przypadku e-handlu usługą standardową jest także instalacja certyfikatu SSL, aby maksymalnie zwiększyć bezpieczeństwo transakcji wykonywanych za pośrednictwem strony WWW. Jak widać posiadanie sklepu online łączy się z wieloma usługami poza samym hostingiem – dbając o wygodę naszych klientów, udostępniamy im wszystko w jednym miejscu.

Czy świadczą państwo pomoc techniczną w integracji platformy e-biznes ze wskazanymi na państwa witrynie systemami e-commerce (Magento, Prestashop, etc?)

W zależności od wielkości sklepu klient może wybrać zróżnicowane usługi, dopasowane do jego potrzeb. W przypadku platform e-biznes udostępniliśmy nawet predefiniowaną usługę ze zwiększonym limitem transferu, która dedykowana jest właśnie sklepom internetowym. Wymienione serwery wirtualne z naszej oferty bardzo dobrze integrują się także z popularnymi systemami e-commerce, takimi jak Magento czy Prestashop. Sama instalacja i konfiguracja leży w tym wypadku po stronie klienta, ale jeśli pojawią się jakiekolwiek trudności, pomagamy w ich wyeliminowaniu i proponujemy optymalne rozwiązania w tym zakresie.

Czy w pakiecie bonusów, o którym mowa na państwa stronie WWW, znajdują się usługi dedykowane dla e-sklepów?

Bonusy przez nas oferowane wpisują się w działania mające na celu ulepszanie i promowanie sklepów internetowych. Wśród nich znaleźć można takie, które są związane z działaniami stricte z zakresu e-commerce (doradztwo w planowaniu strategii, wyborze oprogramowania czy projektowaniu funkcjonalności serwisu), a także takie, których głównym celem jest promocja sklepów (email marketing, kampanie reklamowe w wyszukiwarkach). Osobną kategorią są narzędzia umożliwiające monitorowanie, ochronę i analizę wizerunku firmy w przestrzeni internetu.

Kei.pl to firma hostingowa, działająca na polskim rynku od 2000 roku. Firma posiada własne Centrum Danych, w którym na ponad 500 serwerach znajduje się kilkadziesiąt tysięcy stron WWW.