Tomasz Malicki, prezes Gino Rossi: e-commerce pozwala szybciej reagować na oczekiwania klientów

Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi SA

Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi SA

Spółka Gino Rossi obecnie prowadzi 2 sklepy internetowe dla produktów marki Gino Rossi. O możliwościach rozwoju sprzedaży onlinie redakcja Retailnet rozmawiała z Tomaszem Malickim, prezesem Gino Rossi SA.

W kwietniu 2013 roku został uruchomiony sklep internetowy marki Gino Rossi. Natomiast w sierpniu dostosowaliście stronę marki oraz sklep do rozwiązań mobilnych. Co skłoniło spółkę do realizacji inwestycji e-commerce?

– Najważniejsza jest dla nas wygoda naszych klientów i szybkość komunikacji z nimi. Technologie mobilne dają nam możliwość szybszego reagowania na oczekiwania, jakie zgłaszają nam nasi odbiorcy. Z miesiąca na miesiąc widzieliśmy, że rośnie ruch na stronie z mobilnych kierunków. Można powiedzieć, że częściowo technologie mobilne wymusili na nas sami klienci. Z drugiej strony uważam, że Gino Rossi, będąc marką dynamicznych ludzi, musi podążać za zmieniającym się światem i technologią, która z dnia na dzień mocniej wkracza w nasze codzienne życie. Technologie mobilne to bliższa interakcja z klientem, bieżąca komunikacja i trudno budować emocjonalne relacje z klientem bez wykorzystywania tego kanału komunikacji – powiedział Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi SA.

Czy ten kanał dystrybucji jest kolejnym salonem, który generuje sprzedaż porównywalną do sklepów stacjonarnych?

– Sklepy internetowe traktujemy tak samo jak sklepy stacjonarne. Są objęte tymi samymi promocjami, mają ten sam towar, czasami szerszą kolekcję niż sklepy stacjonarne. Wynika to głównie z tego, że oferta w e-sklepach może być prawie „nieograniczona”, natomiast sklepy stacjonarne mają swoją pojemność graniczną. Do oceny sklepów można używać wielu parametrów, w tym kilku podobnych jak w przypadku sieci stacjonarnej.

Czy odwiedzalność e-sklepu i jego przychody rosną z miesiąca na miesiąc? Jak jest dynamika wzrostu sprzedaży?

– Od samego uruchomienia poszczególnych sklepów widzimy, że zarówno ilość odwiedzających, jak również dynamiki sprzedaży są bardzo zadowalające. Z miesiąca na miesiąc widzimy dynamiczne wzrosty sprzedaży. Już teraz kanał internetowy stanowi kilka procent całości sprzedaży firmy. Nasze sklepy są relatywnie świeżymi biznesami: e-sklep Gino Rossi został uruchomiony około roku temu, a sklep w Strefie Marek – około pół roku temu. Myślę, że w aspekcie wzrostów dużą rolę odgrywa tu efekt „świeżości”, ale również przekonywanie się klientów do rzetelności i wiarygodności sklepu.

Czy sklep online jest skonfigurowany z jakąś platformą czy działa samodzielnie (Allegro, eBay oraz Amazon)?

– Mamy aktualnie 2 sklepy internetowe. Jeden z nich działa samodzielnie (e-sklep Gino Rossi), a drugi umieszczony na Strefie Marek oparty jest o działanie Allegro.

Czy marka Gino Rossi poprzez e-sklep jest obecna w social media (Facebook, Google+, Twitter, Pintrest, Instagram)? Czy jest to ważny element pozyskiwania klientów?

– Jest to ważny kanał komunikacji z klientem i oczywiście też kanał pozyskiwania nowych klientów. Z jednej strony my przekazujemy informacje do naszych klientów, ale z drugiej – nasi klienci też komunikują się bezpośrednio z nami. Dzięki technologiom mobilnym mamy też możliwość większego personalizowania naszej oferty. Zebrane informacje i ich analiza dają możliwość stałego poprawianie naszej pracy w zakresie serwisu i produktu.

Gino Rossi zarządza markami Gino Rossi oraz Simple Creative Products. W ofercie Grupy Gino Rossi znajduje się obuwie damskie i męskie, torebki i akcesoria skórzane oraz odzież damska.

Gino Rossi to segment obuwia ze średniej i wyższej półki. Sieć sprzedaży obejmuje ponad 72 salony firmowe w Polsce i za granicą. Simple Creative Products tworzy sieć sprzedaży ponad 50 salonów firmowych w kraju i za granicą.

Reklama

Galeria Jurajska