Jeronimo Martins: Towaroteka to nie nowy koncept sklepów

Market sieci Biedronka

Market sieci Biedronka, fot. Philips Lighting

Przedstawiciele Jeronimo Martins Polska, właściciela m.in. sieci Biedronka, dementują w rozmowie z portalem Retailnet informacje o rzekomym powołaniu nowej sieci sklepów Towaroteka.

– Placówki pod szyldem Towaroteka nie stanowią odrębnej sieci sklepów rozwijanej w ramach struktury Jeronimo Martins Polska. Są to rozwiązania, które stosujemy już od 2008 roku, korzystające z koncepcji outletu i uruchamiane w okresie, w którym dysponujemy jeszcze prawem do nieruchomości – na przykład po zamknięciu lub przeniesieniu sklepu sieci Biedronka, który mieścił się wcześniej w ww. nieruchomości. W tym przypadku powierzchnia handlowa, pozostająca w naszej dyspozycji, służy zagospodarowaniu produktów przemysłowych (tzw. non-food), które pozostają po zakończeniu ofert specjalnych. Czasem takie artykuły są oferowane np. w ramach specjalnych namiotów przy sklepach, a tam, gdzie mamy taką możliwość – wykorzystujemy we wspomniany sposób nieruchomość do momentu, kiedy umowa, dająca nam prawo do dysponowania powierzchnią, dobiega końca – poinformował redakcję Retailnet zarząd Jeronimo Martins Polska.

– Tym samym rozwiązania pod szyldem Towaroteka są dodatkowym sposobem na wykorzystanie powierzchni sprzedażowej i jednocześnie okazją, by zaoferować naszym klientom atrakcyjną ofertę wybranych produktów przemysłowych – podkreślili przedstawiciele JM.

Obecnie w Polsce funkcjonują 3 tego typu placówki – w Ostrołęce, Gdyni i Gdańsku.

– Nie planujemy dalszego rozwoju tego konceptu jako niezależnych sklepów – podsumowuje zarząd JM.

Przypomnijmy: kilka dni temu media podały informację, że JM wprowadza nowy koncept sklepów, które mają być konkurencyjne w stosunku do sieci dyskontowych, takich jak Pepco czy KiK.

Do Jeronimo Martins w Polsce należy sieć ok. 2,4 tys. marketów Biedronka oraz ponad 100 drogerii Hebe.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016