Usługi coraz bardziej popularne wśród klientów galerii

Centrum Handlowe Silesia City Center

Centrum Handlowe Silesia City Center

Ponad 32 proc. dzisiejszych wizyt w galeriach handlowych nie ma nic wspólnego z tradycyjnymi zakupami – wynika z sondy CH Silesia City Center. Coraz częściej za to traktujemy centra handlowe jak minimiasto w mieście, które wypełnia nam wolny czas. O tym, że galeria handlowa jest ciekawą alternatywą dla centrum miasta, przekonane jest dziś aż 61 proc. odwiedzających galerie.

Chociaż według sondy wciąż 77 proc. kupujących deklaruje, że ich głównym powodem wizyt w galerii handlowej są zakupy, najczęściej w sklepie odzieżowym lub spożywczym, to rośnie procent klientów, którzy deklarują zgoła odmienne powody. Dziś aż 6,5 proc. z nas zdarza się odwiedzać centrum handlowe zupełnie bez powodu – ot tak, żeby sobie popatrzeć, odstresować się i spędzić czas wolny. Uprawiamy często wtedy tzw. window shopping, czyli najzwyczajniej oglądamy wystawy.

Ponad 13 proc. z kolei traktuje centrum handlowe jako przestrzeń do spotkań ze swoimi przyjaciółmi. Jednocześnie aż 72 proc. deklaruje, że jeśli już wybiera się do galerii, to ze znajomymi, rzadko samotnie – wynika z badań SMG/KRC Millward Brown dla Silesia City Center. Dla blisko 9 proc. centra handlowe to przede wszystkim restauracje i kawiarnie, a więc znów spotkania ze znajomymi – wynika z najnowszych badań Silesia City Center.

– Centrum handlowe przestaje być tylko miejscem, do którego wpadamy po zakupy i po paru minutach wychodzimy obładowani torbami. Galerie stają się czasoumilaczami. Zresztą tego oczekują od nich klienci – mówi Ewa Marcinek, dyrektor CH Silesia City Center.

– Dziś najpopularniejsze i najczęściej odwiedzane centra handlowe w Polsce oprócz dobrych sklepów mają także rozwiniętą strefę rozrywkową z kinami, strefę sportu i rekreacji, restauracje i kawiarnie, salony kosmetyczne i SPA, a nawet przychodnie, bawialnie dla dzieci i punkty urzędowe – wylicza.

Nic więc dziwnego, że w centrach handlowych spędzamy coraz więcej czasu. Dziś wizyta w centrum handlowym może trwać nawet ponad 3 godziny – tyle czasu na zakupy i inne aktywności poświęca 11 proc. z nas, drugie tyle (12,8 proc.) potrzebuje ponad 2 godzin. Szybkie zakupy, czyli takie zabierające mniej niż 30 minut, to dziś domena zaledwie 9,2 proc. z nas. Więcej niż godzina w galerii to norma dla blisko połowy Polaków (46 proc.).

– Rośnie odsetek Polaków którzy do galerii handlowych zaglądają codziennie, powodem są różne aktywności, które ich w te miejsca przyciągają. To są już nie tylko zakupy, ale regularne wizyty na siłowniach i fitness, lekcje w szkole tańca, seanse w kinie, spotkania biznesowe, które szczególnie zadomowiły się w galeriach, a nawet wizyty w bawialniach, w których coraz częściej zostawiamy dzieci „na przechowanie”, idąc do pracy czy spotykając się ze znajomymi – mówi Ewa Marcinek.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016