Salon H&M
Salon H&M

W lutym 2014 całkowita sprzedaż brutto grupy odzieżowej H&M wzrosła o 11 proc. w walutach miejscowych w porównaniu do tego samego miesiąca w roku ubiegłym.

Jak podaje firma, wzrost sprzedaży dotyczy też I kw. w nowym roku obrotowym grupy. W okresie od 1 grudnia 2013 roku do 28 lutego 2014 roku sprzedaż firmy wzrosła o 12 proc. z wliczeniem podatku VAT w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym.

Na koniec lutego 2014 roku firma H&M posiadała łącznie 3192 sklepy na całym świecie. W tym samym okresie w 2013 roku grupa posiadała 2818 salonów.

Firma H&M planuje otworzyć kolejne kilkaset sklepów na całym świecie. W 2014 roku zamierza ona zwiększyć liczbę salonów stacjonarnych na poziomie 10–15 proc. Nowe lokalizacje dla sklepów H&M są wybierane bardzo starannie, by zapewnić firmie dochodowość.

Przez cały rok 2014 grupa otworzy około 375 sklepów. Przede wszystkim znajdą się one w Chinach i Ameryce. Wciąż jednak H&M widzi duży potencjał do rozwoju w Rosji, Niemczech, we Włoszech oraz w Polsce, gdzie także zostaną otwarte kolejne salony H&M.

Jak podaje firma, w 2014 roku zostaną otwarte pierwsze sklepy w Australii i na Filipinach. Pierwszy salon w Australii będzie zlokalizowany w Melbourne i zostanie otwarty w pierwszym półroczu 2014 roku. Z kolei pierwszy salon na Filipinach znajdzie się w Manili, a jego otwarcie zaplanowano na jesień tego roku. H&M przewiduje, że pierwsze sklepy w Afryce Południowej zostaną otwarte w 2015 roku.