Forbis Group: wystrój sklepu wpływa na klienta bardziej niż sam asortyment

Kwiaciarnia Aga Flowers

Kwiaciarnia Aga Flowers

– Visual merchandising to pojęcie, które od niedawna stało się popularne na polskim rynku. Warto więc przyjrzeć się bliżej, na czym polega i co oznacza wizualny aspekt sprzedaży – powiedziała Anna Sulima-Gillow, architektka z Forbis Group.

– Wbrew pozorom wystrój sklepu to element, który wpływa na klienta bardziej niż sam asortyment. Przestronne wnętrze, eleganckie wykończenia czy dodatki sprawiają, że butik wydaje się bardziej atrakcyjny, a tym samym chcemy w nim przebywać. To z kolei wpływa na nasz odbiór samej marki. Emocje, jakie klient odczuwa, wchodząc do salonu, mają także duże znaczenie przy wyborze produktu czy przywiązaniu do firmy. Właśnie do tego wykorzystywany jest visual merchandising, czyli zespół działań, środków i technik związanych z aranżacją i wystrojem sklepów. Jest to jeden z elementów promocji, komunikacji z klientem, ale i kształtowanie metody sprzedaży – mówi Anna Sulima-Gillow, architektka z Forbis Group.

– Ważne jest pierwsze wrażenie, dlatego najistotniejszym elementem wystroju sklepu jest witryna. To ona intryguje, zaprasza i komunikuje, jakie produkty znajdują się w danym miejscu. We wnętrzu natomiast, to, co najmocniej oddziałuje na klienta, to odpowiednie metody eksponowania, komunikacja wizualna oraz szereg elementów dodatkowych wyposażenia, które pozwolą wyróżnić sklep na tle innych. Klienci chętnie wracają do miejsc, które charakteryzuje dobra atmosfera wykreowana odpowiednimi kolorami, materiałami czy zapachami, dopasowana do profilu marki.

Jak podkreśla Anna Sulima-Gillow, architektka z Forbis Group, kupujemy, kierując się przede wszystkim emocjami. – Dlatego też warto wykorzystać zdolność kreowania wnętrza do tego, aby zaaranżować koncept w odpowiedni sposób – dobierając elementy wyposażenia wnętrza tak, aby stworzyć pozytywny, przyjazny klimat – dodaje. – Klient musi czuć się swobodnie. Wyposażenie wnętrza zależy m.in. od tego, na jaki rodzaj sprzedaży nastawiona jest dana marka. Jeżeli nasz klient kładzie nacisk na sprzedaż jednostkową, ważny jest ciepły, domowy klimat wnętrza. Jeżeli natomiast zakładamy sprzedaż masową, w aranżacji lokalu warto postawić na uniwersalne rozwiązania. Materiały wykończeniowe stosowane na ścianach, tak zwane „lightboxy”, rozmieszczenie oświetlenia oraz meble mają wpływ na postrzeganie marki przez klientów, więc też pośrednio na sprzedaż – dodaje architektka z Forbis Group.

– Często, dzięki wykorzystaniu technik visual merchandaisingu, klienci utożsamiają wystrój sklepu z takimi wartościami, jak „wysoka jakość” czy „oryginalne stylizacje”, a te skojarzenia przenoszą na sprzedawane w danym sklepie towary. Visual merchandising ma więc duży wpływ na proces zachowań klientów i jest nieodłączną częścią marketingu. Rozumiejąc jego istotę, jesteśmy w stanie w znaczny sposób ułatwić klientowi odbiór marki, co przekłada się także na wzrost sprzedaży.

Forbis Group jest ekspertem w rozwiązaniach projektowych dla branży retail. Oferuje projektowanie wnętrz zarówno punktów handlowo-usługowych, jak i części wspólnych w centrach handlowych. Zapewnia kompleksową aranżację i ekspozycję produktów. Wykonuje i dostarcza pełne wyposażenie sklepów, w tym meble sklepowe własnej produkcji, zapewniając wysoki profesjonalizm działań oraz skuteczny project management.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016