online retailing study e-commerce

Compare Metrics, firma odpowiedzialna za narzędzie Adaptive Comerce opublikowała raport opracowany we współpracy z e-tailing group, specjalistą z zakresu sprzedaży wielokanałowej. Raport zatytułowany „Shopper Navigation & Discovery Study” stanowi dogłębną analizę zachowań zakupowych konsumentów, zarówno w sklepach internetowych jak i tradycyjnych.

Ankietowanym zadano szereg pytań o ich doświadczenia związane z wyszukiwaniem i wyborem produktów podczas zakupów online. Większość sklepów z czołówki branży e-handlu uzyskało ocenę 6 w skali od 1 do 10. Zaskakujący jest fakt, że 70% kupujących wyraziło potrzebę odczuwania satysfakcji z zakupów online, twierdząc, że powinny one być raczej zabawą, niż przykrym obowiązkiem. Zdaniem tej grupy większość witryn e-sklepów jest nudna i mało inspirująca, a stosowane na nich rozwiązania pochodzą z minionej epoki.

Wśród kluczowych wniosków płynących z raportu znajdują się między innymi następujące tezy:

– FOMO: coraz więcej konsumentów ma syndrom „strachu przed przeoczeniem”, czyli FOMO – „fear of missing out”. Polega on na tym, że boją się oni przegapić interesujące ich produkty w wynikach wyszukiwania. Skutkuje to niechęcią do używania filtrów, przez co proces poszukiwania danego produktu komplikuje się.

– Przeładowanie treścią: 52% kupujących uważa, że obecnie większość witryn jest przeładowana informacjami. 64% konsumentów woli używać prostych i nieskomplikowanych sklepów internetowych.

– 70% konsumentów przyznaje, że w celu odnalezienia interesującego ich produktu korzysta raczej z nawigacji przeglądarki, niż z opcji wyszukiwania sklepu. Z tej drugiej funkcji korzystają tylko w razie potrzeby znalezienia trudno dostępnego produktu.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją artykułu w języku angielskim w serwisie Evigo.com