Kolekcja sieci Greenpoint
Kolekcja sieci Greenpoint

Greenpoint, marka oferująca odzież damską i akcesoria modowe, w połowie marca 2014 otworzyła swój nowy salon sprzedaży w  Łukowie w województwie mazowieckim.

Nowy salon znajduje się w Galerii Optima i będzie działał na zasadzie franczyzy.

– Jest to 19. sklep marki Greenpoint działający na zasadzie franczyzy. Ekspansja franczyzy to jednak nie jedyna droga rozwoju naszej firmy. Fandango – właściciel marki  – planuje również otwarcia salonów własnych. Jeszcze w marcu tego roku Greenpoint wprowadzi się także do Galerii S w Siedlcach – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Dorota Tylek, Fandango Jan Orłowski sp. j.

System franczyzowy spółka Fandango wprowadziła w 2005 roku i obecnie 30 proc. sklepów sieci jest prowadzona przez partnerów franczyzowych. Średnia powierzchnia salonów sieci Greenpoint ma od 80 do 120 mkw. Marka rozwijana jest przede wszystkim w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców.

Sieć poszukuje atrakcyjnych lokalizacji w centrach handlowych, przy głównych ulicach handlowych o dużym przepływie klientów (wtedy lokal musi być usytuowany na parterze z witryną i wejściem od strony głównego ciągu komunikacyjnego).

Marka Greenpoint jest obecna w Polsce od 2002 roku. Obecnie pod  jej szyldem w kraju działa  71 salonów, z czego większość to sklepy własne, 19 franczyzowych oraz kilka typu outlet. Wyłącznym dystrybutorem marki jest krakowska spółka Fandango. Poza sprzedażą tradycyjną Fandango prowadzi także od 2012 roku sklep internetowy www.greenpoint.pl.