Vendo Park Nysa
Vendo Park Nysa

Rynek nieruchomości komercyjnych w Polsce pod względem dojrzałości konsumenta niewiele już różni się od swoich odpowiedników na Zachodzie. Najnowsze analizy trendów deweloperskich wyraźnie wskazują na zmiany zachodzące w świadomości klientów i zmuszające inwestorów oraz najemców do weryfikacji planów inwestycyjnych.

Wyczerpuje się popyt na wielkopowierzchniowe obiekty handlowe zlokalizowane w dużych miastach. Coraz częściej natomiast inwestorzy i ich partnerzy dostrzegają potencjał lokalnych społeczności i konieczność dostosowania nowoczesnej powierzchni handlowej do wymagań i upodobań tych rynków.

– Na mapie Polski znajduje się jeszcze sporo miast, gdzie nasycenie nowoczesną powierzchnią handlową jest słabe, a nawet znikome. Ofertę handlową w tego typu miejscowościach najczęściej dostarczają pojedyncze sklepy, w których pod jednym dachem rzadko można nabyć zarówno najpotrzebniejsze produkty spożywcze, jak i odzież czy obuwie.  Odpowiedzią na takie zapotrzebowanie jest park handlowy – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Mariusz Rodak, członek zarządu TREI Real Estate Poland sp. z o.o.

– Parki handlowe to najodpowiedniejszy wybór dla osób, które chcą szybko i sprawnie zrealizować wszystkie bieżące potrzeby blisko miejsca zamieszkania, a jednocześnie cenią sobie wysoki standard usług – podkreśla Mariusz Rodak.

TREI aktualnie prowadzi kilka projektów tego typu. Obok zrealizowanej w 2013 roku inwestycji w Nysie na zaawansowanym etapie są parki handlowe pod wspólnym szyldem Vendo Park realizowane m.in. w Milanówku czy Chełmie. – Wspólnym mianownikiem naszych projektów jest wysoki standard i wybór najlepszych lokalizacji, gwarantujących klientom komfort zakupów, a najemcom wysoką odwiedzalność – podkreśla Mariusz Rodak.

Parki handlowe coraz częściej pełnią funkcję lokalnych centrów handlowych z dostępem zarówno do podstawowej oferty operatora spożywczego, jak również grupy najemców specjalistycznych. Zarząd firmy TREI zgodnie z tą zasadą do swoich projektów zaprasza nie tylko znane sieci handlowe – zarówno polskie, jak i zagraniczne – ale także lokalnych przedsiębiorców.

– Wysoki stopień komercjalizacji naszych projektów, w tym 100 proc. wynajętej powierzchni handlowej w Milanówku na pół roku przed otwarciem, potwierdza słuszność wyboru lokalizacji i najemców, których zaprosiliśmy do współpracy. Na liście naszych kluczowych partnerów znajdują się sieci handlowe reprezentujące segment drogeryjny, elektroniczny, obuwniczy i odzieżowy. Ofertę Vendo Park uzupełniają również apteki i punkty usługowe – wymienia Krzysztof Kołomyjski.

Kluczową rolę w projektach Vendo Park odgrywa duży i rozpoznawalny operator spożywczy, a ofertę idealnie uzupełniają najemcy z sektora non-food. Obok sprawdzonego konceptu doceniane przez partnerów biznesowych jest jednak również kompleksowe zarządzanie projektem przez TREI, który jako przyszły właściciel dba o najwyższą jakość inwestycji od fazy deweloperskiej po aktywne zarządzanie majątkiem.

– Konkurencyjne stawki czynszu i optymalizacja kosztów eksploatacyjnych, w zestawieniu z wysokimi obrotami osiąganymi dzięki doskonałej lokalizacji i efektywnemu zarządzaniu, sprawiają, że najemcy identyfikują Vendo Park jako właściwe miejsce dla skutecznego handlu – mówi Krzysztof Kołomyjski.

– Nie bez znaczenia przy realizacji naszych obiektów jest współpraca z lokalnymi władzami. Projekty TREI są mile widziane i mają swój wkład w organizowanie miejskiej społeczności. Cieszy nas fakt, że wpisują się w tkankę miejską, dają miejsca pracy i są chętnie odwiedzane – podsumowuje Mariusz Rodak.

Projekty spółki TREI zostaną zaprezentowane przy stoisku 7.5 podczas Shopping Center Forum Fall Edition 2014. Forum odbędzie się 17–18 września 2014 roku w Warszawie. Więcej informacjo o Forum TUTAJ.