Sygma Bank stawia na dynamiczny rozwój w centrach handlowych

Sygma Bank

Sygma Bank

28 nowych stoisk w centrach handlowych. Tak zapowiada się najbliższa ofensywa Sygma Banku w walce o klientów odwiedzających galerie i centra handlowe. Bank podjął decyzję o rozwoju sieci sprzedaży w tego typu obiektach.

W ciągu ponad 2 miesięcy Sygma Bank otworzy 28 stoisk w galeriach i centrach handlowych w całym kraju. Miejsca zostały wybrane zarówno pod kątem popularności samej galerii, jak również na podstawie analizy danych portfela klientów banku.

– Realizujemy to, co założyliśmy w Sygma Banku już w 2013 roku, otwierając 5 samodzielnych placówek i właśnie 2 stoiska. W odróżnieniu od innych banków, zwłaszcza tych uniwersalnych, jesteśmy w galeriach handlowych właściwie od zawsze. To już ponad 15 lat, odkąd finansujemy zakupy dokonywane w sklepach, a te z kolei zawsze były głównymi lokatorami centrów i galerii handlowych. Teraz zaistniejemy tam również samodzielnie i będziemy bardziej widoczni – mówi Krzysztof Komosa, zarządzający sprzedażą Sygma Banku.

Dariusz Łyś, menedżer projektu otwarcia stoisk bankowych w galeriach handlowych, twierdzi, że w 2 stoiskach Sygma Banku – w Płocku i Tarnowie – zlokalizowanych w galeriach handlowych i otwartych w maju 2013, bank odnotowuje znaczne zainteresowanie ofertą – zarówno obecnych, jak i nowych klientów. Oznacza to szybki zwrot inwestycji w zeszłoroczne otwarcia placówek i stoisk. Harmonogram otwierania stoisk zakłada, iż wszystkie zostaną uruchomione do 10 kwietnia tego roku.

– W zeszłym roku, oprócz 2 stoisk w galeriach handlowych, otworzyliśmy 5 placówek Sygma Banku w centrach miast – po kolei w Toruniu, Kielcach, Wrocławiu, Katowicach i Gliwicach. Wszystko to w nieco ponad 2 miesiące, przy czym, jak łatwo zauważyć, otwarcie samodzielnej placówki w wydzielonym lokalu znajdującym się w ciągu pieszym w centrum miasta wymaga większego wysiłku organizacyjnego i finansowego od otwarcia stoiska w centrum handlowym. Różnica wynika chociażby z tego, że stoisko to swego rodzaju wyspa, o powierzchni dosłownie kilku metrów kwadratowych – dodaje Dariusz Łyś.

Podstawowe pytanie odnośnie otwierania takich stoisk dotyczy tego, co klienci mogą załatwić podczas wizyty w centrum handlowym. Zakres usług w stoiskach Sygma Banku obejmuje m.in. bezpośrednie oferowanie zainteresowanym klientom produktów kredytowych i ubezpieczeniowych, przyjmowanie dyspozycji.

Sygma Bank dostrzegł zauważalną również przez ekspertów prawidłowość rosnącej liczby odwiedzin w galeriach i centrach handlowych. Stoiska lokalizowane na środku powierzchni między ciągiem komunikacyjnym dla pieszych cieszą się dużym zainteresowaniem. Sygma Bank wskazuje również na aspekt reklamowy i wizerunkowy uruchomienia kilkudziesięciu wysp. Komunikacja marki i oferty banku stanowi istotną wartość dodaną obecności w danym centrum handlowym. Bank nie ukrywa również, iż małe stoiska są doskonałym miejscem do sprzedaży produktów gotówkowych.

Sygma Bank nie zdradza dokładnych lokalizacji kolejnych stoisk i dat ich otwarć. Informacje o poszczególnych otwarciach będą pojawiać się na stronie internetowej firmy.

Bank nie przesądza również, czy obecna inwestycja wyczerpuje jego zamiary co do obecności w centrach handlowych, zwłaszcza że w Polsce powstaje właśnie wiele nowych centrów handlowych.

Cykl otwarć kolejnych stoisk ma zakończyć się w kwietniu tego roku. Wybrane miasta lokalizacji stoisk to m.in. Bytom, Częstochowa, Grudziądz, Łódź, Olsztyn, Poznań, Rybnik, Wałbrzych.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016