Zara
Zara

Sprzedaż grupy Inditex z uwzględnieniem stałego kursu walut wzrosła w ostatnim roku finansowym o 8 proc. Jak podaje firma, sprzedaż like-for-like także wzrosła o 3 proc. w porównaniu z wynikiem osiągniętym w roku finansowym 2012.

Dochód netto firmy wyniósł 2,4 mld euro, co stanowi wzrost o 1 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. W ostatnim roku obrotowym Inditex stworzył 8 tys. nowych miejsc pracy. Tym samym na koniec stycznia 2014 roku grupa zatrudniała 128 313 ludzi.

Przychody netto ze sprzedaży w roku finansowym 2013 (od 1 lutego 2013 do 31 stycznia 2014) wzrosły o 5 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym i wyniosły 16,7 mld euro.

W ostatnim roku obrotowym firma zainwestowała w rozwój – m.in. w otwarcia nowych sklepów czy centra logistyki – 1,2 mld euro.

W czasie ostatnich 12 miesięcy firma otworzyła łącznie 331 sklepów na 61 rynkach sprzedaży. Tym samym sieć salonów marek należących do grupy wynosi łącznie 6340 sklepy (stan na dzień 31 stycznia 2014).

Inditex realizował też swój plan sprzedaży online na nowych rynkach. Firma otworzyła e-sklepy Zara.com w Korei Południowej oraz w Meksyku. Wciąż planowane są dalsze otwarcia sklepów online. W tym roku Inditex chce sprzedawać produkty online łącznie w 27 krajach.

Inditex do tej pory otworzył w Polsce 242 sklepy swoich marek: Zara – 45 salonów, Pull & Bear – 32, Massimo Dutti – 22, Bershka – 48, Stradivarius – 71, Oysho – 15, Zara Home – 9. Do tej pory firma nie otworzyła żadnego sklepu marki Uterque.