Diana Paszkowska, Commercial Director Central & Eastern Europe sieci obuwniczej Centro
Diana Paszkowska, Commercial Director Central & Eastern Europe sieci obuwniczej Centro

– W 2013 roku sieć obuwnicza Centro powiększyła się o 10 sklepów w Polsce. Obecnie nasza strategia rozwoju jest bardzo rozważna. Stawiamy na bardzo dobre lokalizacje w dużych miastach. Planujemy otwarcie 10 sklepów w 2014 roku. Już 20 marca rusza sklep w centrum handlowym Atrium Felicity w Lublinie – powiedziała w rozmowie z portalem Retailnet Diana Paszkowska, Commercial Director Central & Eastern Europe sieci obuwniczej Centro.

– Oficjalny plan rozwoju i budżetowy Centro pozwala na otwarcie 10 sklepów w Polsce. Na bieżąco negocjujemy umowy na nowe lokalizacje. Po intensywnym rozwoju w 2011 i 2012 roku nie mamy presji, że musimy uruchomić 10 sklepów. Planujemy otwierać dobre rentowne punkty, w prestiżowych lokalizacjach. Chcemy się skupić na metropoliach, a nie małych miasteczkach.

– Nasz rozwój europejski obejmuje również kraje przybałtyckie. Pod koniec marca otworzymy sklep w Wilnie (Litwa). W styczniu br. uruchomiliśmy sklep w CH Zachodzące Słońce, a teraz realizujemy kolejny w prestiżowej Galerii Panorama.

– Od jesieni zeszłego roku przyglądamy się rynkowi w Niemczech. Jednak to nie oznacza, że marka Centro pojawi się w tym kraju. Przypomnę, że w latach 2011–2012 zarząd bardzo mocno przyglądał się rynkowi na Słowacji, w Czechach i Rumunii. Następnie po przeanalizowaniu różnych raportów podjęliśmy decyzję o niewchodzeniu na te rynki. Tym bardziej że prowadziliśmy intensywną ekspansję w Polsce. Wówczas rozwój byłby bardzo trudny operacyjnie i logistycznie. Natomiast mamy zrejestrowane spółki w tych krajach. Dlatego w przyszłości możemy rozpocząć tam działalność.

Centro to sieć salonów z obuwiem i akcesoriami. Należąca do C-Trade. sp. z o.o. marka na polskim rynku jest dostępna od czerwca 2011 roku. Jej sklepy mają powierzchnię od 300 do 700 mkw. Obecnie na terenie kraju funkcjonuje 60 salonów Centro. Spółka w 2012 roku uruchomiła aż 45 sklepów w Polsce. Dotychczas spółka preferowała lokalizacje dla swoich sklepów w miastach, których liczba mieszkańców przekracza 50 tys.

19 marca br. w Warszawie ruszył showroom marki obuwniczej Centro w Fashion PR. Podczas otwarcia zaprezentowano kolekcję SS 2014 oraz linii Vicini for Centro zaprojektowanej pod okiem Giuseppe Zanotti. – Marka będzie regularnie podejmowała współpracę ze światowej sławy projektantami i zaskakiwała swoich klientów nowymi, nieszablonowymi pomysłami – powiedział  Alexander Shindyapin, dyrektor marketingu Centro.