e-commerce online fraud

Aż 63% brytyjskich e-sklepów nie posiada polityki ochrony danych osobowych, a jedynie 37% świadomie dąży do minimalizacji ryzyka cyberataku. Takie wnioski płyną z najnowszego raportu firmy Dashlane.

Raport „Personal Data Security Roundup” powstał na podstawie analizy 26 różnych kryteriów dotyczących haseł dostępu do 100 najpopularniejszych brytyjskich e-sklepów. Eksperci odkryli, że aż 66% brytyjskich sklepów online akceptuje takie hasła, jak „123456” lub „password”. Stanowi to duże zagrożenie dla danych osobowych przechowywanych na koncie klienta, gdyż właśnie z takich haseł hakerzy korzystają w pierwszej kolejności, próbując uzyskać dostęp do konta.

dashlane password security e-commerce
Źródło: Dashlane

Badania ujawniły także, że 66% e-sklepów nie blokuje konta nawet po 10 nieudanych próbach zalogowania się. Wśród nich znajdują się tacy giganci jak Amazon UK, Next, Tesco czy New Look. Kolejne 60% nie oferuje swoim klientom żadnych porad dotyczących wyboru skutecznego hasła. Jedynie 14% pomaga wybrać dobre hasło przy pomocy animowanego paska, wyświetlającego jego skuteczność.

25% e-sklepów wysyła do klientów hasła w treści wiadomości e-mail. Wśród stosujących tę ryzykowną metodę znajdują się m.in. The Body Shop, Clarks i Superdrug. Według Dashlane jest to karygodna praktyka, ponieważ w ten sposób haker posiadający dostęp do konta e-mail klienta może zdobyć także hasła do jego pozostałych kont.

Najbezpieczniejszą witryną e-commerce okazała się strona internetowa firmy Apple. Zaraz za nią uplasował się portal Tavelodge UK. Najniższe wyniki uzyskały e-sklepy firm Teletext Holidays, Urban Outfitters oraz Holland & Barrett.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją artykułu w serwisie Evigo.com