ecommerce global expansion

Coraz więcej e-sklepów planuje międzynarodową ekspansję. Dla nich właśnie Multichannel Merchant przygotował specjalny poradnik.

Raport zatytułowany jest „Executive Summary: Global Commerce”. Według jego autorów globalna ekspansja powinna być priorytetem dla e-sklepów. Na drodze do niej stoi jednak wiele przeszkód, jak bariera językowa, przepisy celne, odmienne regulacje podatkowe czy koszty dostawy. Planujący rozwój przedsiębiorca musi też odpowiedzieć sobie na kilka abstrakcyjnych pytań. Czy na danym rynku istnieje zapotrzebowanie na moje towary i usługi? W jaki sposób różnią się oczekiwania konsumentów w różnych regionach geograficznych?

Według analityków detaliści działający w kanale online powinni zacząć myśleć „glokalnie”, czyli jednocześnie lokalnie i globalnie. „Aby zagłębić się w rynki lokalne, należy najpierw zaadaptować globalną strategię marketingową do potrzeb danego rynku” – czytamy w raporcie.

Przykładem skutecznego wdrożenia takiej metodologii jest firma odzieżowa Modnique. Uruchomiła ona ostatnio cztery lokalne serwisy. Każdy z nich jest dostosowany do lokalnych wymogów, wliczając w to przygotowanie odpowiedniej wersji językowej oraz implementację lokalnych metod płatności. Australijczycy i Kanadyjczycy mogą teraz robić zakupy w e-sklepie, którego witryna została w całości przetłumaczona na język angielski, a ceny zostały podane w lokalnej walucie. Ukraińcy i Białorusini dostali do dyspozycji rosyjskojęzyczną wersję serwisu, która umożliwia dokonywanie płatności odpowiednio w hrywnach oraz w białoruskich rublach. To właśnie na lokalizację płatności eksperci Multichannel Merchant zwracają szczególną uwagę.

Jako rynki szczególnie atrakcyjne dla inwestorów raport wskazuje Chiny i Amerykę Południową. Główna bariera na rynku chińskim to według ekspertów duża konkurencja cenowa. Przykładem takiej ekspansji jest nowo nawiązana współpraca Alibaby z firmą Channel Advisor. Dzięki porozumieniu z chińskim gigantem amerykańska firma specjalizująca się w rozwiązaniach dla e-commerce bazujących na chmurze może oferować swoje usługi firmom takim jak Tmall.com. Jako główną barierę dla rozwoju na rynkach południowoamerykańskich analitycy wskazują niechęć tamtejszych konsumentów do podawania swoich danych kredytowych w internecie.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją artykułu w serwisie Evigo.com