kazar-footwear-online-sale

Od września 2013 roku firma Kazar Footwear prowadzi sprzedaż w modelu cross-channel. Polityka sprzedażowa, komunikacja marketingowa i obsługa klienta są spójne we wszystkich kanałach. Jednym z najważniejszych sposobów promocji dla marki Kazar są media społecznościowe. Niedługo ruszą profile marki w nowych serwisach: Instagram i Pinterest. 

sklep-online-kazar
Sklep internetowy marki Kazar

Wdrożenie sklepu internetowego odbyło się głównie siłami zespołu Kazar, przy wsparciu agencji designowej Ideo. Projekt graficzny stworzyła agencja interaktywna Zubi.  Niedawno marka podjęła współpracę z agencją Bluerank w zakresie pozycjonowania oraz Liquid w obszarze social media i kreacji. Obsługą kurierską z centrum logistycznego pod Przemyślem zajmuje się DHL.

Sieć salonów Kazar w Polsce liczy 50 punktów sprzedaży. W 2013 roku Kazar otworzył swój pierwszy zagraniczny salon w Rumunii. W planach jest również rozszerzenie sprzedaży internetowej na rynki zagraniczne. „Dzięki wejściu w życie nowej dyrektywy o prawach konsumenta, sprzedaż internetowa na rynkach europejskich będzie o wiele łatwiejsza. Zamierzamy z tego skorzystać.” – mówi Małgorzata Olszewska, odpowiedzialna za wdrożenie i rozwój sklepu internetowego.

„Uruchomiliśmy sklep, ale przed nami jeszcze wiele działań, które planujemy wdrożyć w kolejnych miesiącach. Obecnie strona jest udoskonalana i dostosowywana do nowych rozwiązań mobile’owych. Trwają prace nad responsywnością sklepu online.” – mówi Małgorzata Olszewska.

„Internet już od długiego czasu jest dla nas istotnym kanałem komunikacji z klientami” – mówi Małgorzata Olszewska. Firma równolegle prowadzi działania komunikacyjne na Facebooku, gdzie pojawiają się zapowiedzi i premiery nowych kolekcji, bieżące informacje z życia i wydarzeń wokół marki.

Strategia Kazar na Facebooku opiera się na budowaniu społeczności wokół produktu. Profil ma ponad 50 tysięcy fanów i istnieje o wiele dłużej niż sklep internetowy, bo od maja 2010 roku. Aktywizacja fanów oparta jest na tym, że marka jest silnie związana ze światem mody, produkty promowane są przez znane osoby z tej branży, takie jak Gosia Baczyńska czy Łukasz Jemioł. Kazar uczestniczy w pokazach na całym świecie, może więc dostarczać fanom marki ciekawe treści z pierwszej ręki.

kazar-facebook-strategia
Kazar promuje markę budując społeczność wokół produktu

Na profilu marki Kazar dominują duże zdjęcia całych kolekcji produktów, a także fotograficzne relacje z eventów ze świata mody. Produkty promowane są również przez celebrytów, np. przez Annę Muchę. Widać aktywność fanów, każdy post jest komentowany, udostępniany i lajkowany. Na Facebooku pojawiają się też zapowiedzi premier nowych kolekcji. „Fani wyczekują nowości, żywo reagują na tego typu posty, są silnie związani z marką. Wierzymy w użytkowników faktycznie zaangażowanych i zainteresowanych kolekcją i marką. Dlatego nie kupujemy fanów. Profil prowadzimy w oparciu o własne zasoby, bazując na jakości oraz atrakcyjności dostarczanych treści. W internecie chcemy nawiązać relację z różnymi grupami fanów i klientów, dlatego już wkrótce zadebiutujemy w nowych kanałach społecznościach. ” dodaje Anna Wojsa, starszy specjalista ds. marketingu.

kazar-post-facebook
W promocji marki biorą udział celebryci i eksperci ze świata mody

Obecnie prowadzeniem profilu marki na Facebooku zajmuje się zespół Kazar Footwear. Już niedługo za promocję marki Kazar w social media odpowiadała będzie zewnętrzna agencja Liquid. Niedługo marka Kazar zadebiutuje na portalach Instagram i Pinterest.