sprzedaż internetowa klipy video

Aż 96% kupujących online twierdzi, że materiały wideo zamieszczone na stronie e-sklepu pomagają im w podjęciu decyzji zakupowej. Trzy czwarte z nich przyznaje, że zamieszczenie takich materiałów zwiększa szansę na zakup danego towaru. Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez firmę Animoto.

Eksperci Animoto powołując się na najnowsze badania twierdzą, że aż 93% konsumentów uznaje klipy wideo zamieszczone na stronach e-sklepów za szczególnie przydatne przy porównywaniu produktów w internecie. 87% uważa, że są przydatne głównie przy wyszukiwaniu informacji o innych produktach tej samej marki. 93% z kolei twierdzi, że są one wygodnym źródłem wiedzy o prawidłowym korzystaniu z już zakupionego produktu.

Materiały wideo mają jednak dużo większy potencjał, niż tylko zwiększanie sprzedaży. Zamieszczanie ich jest także świetną metodą na generowanie zaangażowania klienta oraz budowanie świadomości marki. 71% respondentów przyznaje, że obejrzenie klipu wideo z prezentacją produktu wywołuje u nich pozytywne skojarzenia z jego producentem. 64% twierdzi, że dzięki nim dowiedziała się czegoś nowego o danej firmie. Okazuje się też, że 58% konsumentów uważa firmy publikujące nagrania wideo za bardziej wiarygodne.

Jeśli chodzi o preferencje dotyczące klipów wideo, 83% ankietowanych przyznało, że takie materiały nie powinny przekraczać pięciu minut, a w tym czasie klient powinien już podjąć decyzję o zakupie danego produktu lub usługi. 42% badanych twierdzi, że w ich treści powinien znajdować się dodatkowy opis produktu lub demonstracja usługi.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją artykułu w języku angielskim w serwisie Evigo.com

e-commerce video conversion
Źródło: Animoto