kupony e-handel

Amerykańscy konsumenci uznali e-sklepy Amazon i Sam’s Club za liderów w dziedzinie customer experience. W rankingu przeprowadzonym przez firmę Temkin, spośród 19 gałęzi przemysłu badanych pod kątem XC, branża handlu detalicznego wypadła nienajgorzej, zajmując trzecie miejsce na podium.

Ankieta „2014 Temkin Experience Rating” została przeprowadzona na grupie 10 tys. amerykańskich konsumentów i miała na celu poznanie ich doświadczeń związanych z 268 firmami z 19 różnych branż. Pytania zawarte w ankiecie odnosiły się do trzech wymiarów kontaktu z firmami: funkcjonalności, dostępności i emocji, jakie ten kontakt wywoływał.

Jako całość, sektor e-commerce wypadł w tym badaniu dobrze. Wśród przedstawicieli branży pierwsze miejsce na podium zajął e-sklep Sam’s Club (81%), pokonując Amazon (80%). Według Chain Store Age, najniższe pozycje w branży przypadły multikanałowym gigantom: Walmart (69%), Apple (67%) i Gap (64%).

Sam’s Club już od jakiegoś czasu przygotowywał się do wejścia w ścisłą rywalizację z Amazon. Sieć była do tej pory bezpieczna, ponieważ asortyment spożywczy nie był przedmiotem zainteresowania internetowego giganta. Kiedy jednak Amazon wszedł na rynek produktów spożywczych, firmy zostały zmuszone do bezpośredniej rywalizacji. Amazon podjął już w tej sprawie pierwsze kroki uruchamiając usługę „Subscribe and Save”, umożliwiającą zamówienie w niższej cenie produktów dostarczanych w regularnych, comiesięcznych odstępach. W odpowiedzi na tą ofertę Sam’s Club wprowadził usługę „My Subscriptions”, dzięki której klienci sklepu mogą skorzystać z podobnego modelu zamawiania, jak w przypadku „Subscribe and Save”.

Pełna wersja artykułu w serwisie Evigo.com.