Paczkomaty InPost
Paczkomaty InPost

Grupa Integer.pl – właściciel międzynarodowej sieci Paczkomatów InPost – wypracowała w 2013 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie 347,32 mln zł, co oznacza wzrost o 23,2 proc. względem roku 2012. Spółka odnotowała w 2013 roku 8,63 mln zł skonsolidowanego zysku netto.

Skonsolidowany wskaźnik EBITDA w 2013 roku wyniósł 49,54 mln zł, zaś zysk operacyjny EBIT – 24,23 mln zł.

Na wynik grupy Integer.pl w 2013 roku istotnie wpłynęły koszty międzynarodowej ekspansji Paczkomatów InPost. Według szacunków grupy pierwsze przychody i zyski z danego kraju, w którym spółka rozpoczęła swoją działalność, pojawią się po około 12 miesiącach.

– Rok 2013 był okresem wielkiego sukcesu w obszarze e-commerce: znakomite wyniki światowego e-handlu sprawiły, że zdecydowaliśmy się przyspieszyć zagraniczną ekspansję Paczkomatów InPost. Pojawiliśmy się na nowych, niezwykle perspektywicznych rynkach: w Rumunii, Kolumbii, Islandii, a także na Karaibach. Dynamicznie rozwijamy się na jednym z najbardziej zaawansowanych rynków e-commerce na świecie – Wielkiej Brytanii. W bieżącym roku przyspieszamy jeszcze mocniej – już wkrótce ogłosimy nowe plany dotyczące partnerstwa i umowy z partnerami – zarówno w Europie, jak i poza nią. Niezależnie od wszystkiego będziemy konsekwentnie walczyć o demonopolizację na polskim rynku pocztowym – mówi Rafał Brzoska, prezes grupy Integer.pl.

W I kw. 2014 roku grupa Integer.pl sfinalizowała umowę z JPMorgan jako wiodącym doradcą finansowym w procesie pozyskania kapitału na sfinansowanie projektu paczkomatowego w najbliższych latach. Wybór doradcy nastąpił w związku z decyzją o intensyfikacji ekspansji urządzeń w Europie, Azji oraz obu Amerykach.

Grupa Integer.pl w 2013 roku prowadziła największą w swojej dotychczasowej historii krajową i zagraniczną ekspansję Paczkomatów InPost. Tym samym od listopada 2013 roku na polskim rynku dostępnych jest już 1,1 tys. Paczkomatów InPost. Kontynuowany jest także rozwój sieci urządzeń zagranicą obecnie na całym świecie funkcjonuje – w różnych modelach biznesowych – ponad 3,5 tys. paczkomatów.

Spółka jest w trakcie pozyskiwania około 6 tys. lokalizacji – nowe paczkomaty staną w 15 kolejnych krajach: Francji, Włoszech, Austrii, na Węgrzech, w Turcji, Norwegii, Szwecji, Finlandii, Danii, Holandii, Szwajcarii, Rumunii i Bułgarii, Rosji oraz Hiszpanii.

W ciągu najbliższych 3–4 lat Paczkomaty InPost pojawią się też w obu Amerykach oraz w Azji. Trwają prace nad przygotowaniem lokalizacji pod planowaną inwestycję. W USA grupa Integer.pl zamierza uruchomić 10 tys. paczkomatów do końca 2016 roku, zaś w Azji w pierwszej kolejności paczkomaty wejdą do Chin – do Pekinu i Szanghaju. Całość inwestycji docelowo może sięgnąć nawet 1 mld euro.