Alma postawi na rozwój online

Delikatesy Alma

Delikatesy Alma

Rok 2013 dla firmy Alma Market SA był kolejnym dobrym rokiem. Wszelkie działania zaowocowały dobrymi wynikami – informuje spółka. Sprzedaż spółki wzrosła o 8 proc.do kwoty 967,6 mln złotych. Nie jest to poziom sprzedaży, który zgodnie z planem z początku ubiegłego roku firma zamierzała osiągnąć, jednak w ogólnym rozrachunku, biorąc pod uwagę atmosferę na rynku handlu detalicznego, jest to wynik dający dobre perspektywy na przyszłość.

– Po kolejnych 9 otwarciach sieć Delikatesów Alma liczy dziś 46 sklepów. Można mówić o pewnym przełomie, gdyż nigdy wcześniej nie otworzyliśmy tak wielu sklepów w jednym roku. Zważywszy na sytuację rynkową, 9 nowych obiektów na mapie lokalizacji Alma Market to wynik bardzo zadowalający. Wprowadziliśmy zmiany wystroju naszych sklepów i część z nowo otwartych obiektów została zaaranżowana w stylistyce tak zwanego „nowego konceptu”. Dwa obiekty zostały otwarte w Warszawie pod szyldem Food & Joy – czytamy w komunikacie firmy.

Ubiegły rok był także kontynuacją polityki zwiększania rentowności, wdrożonej w 2012 roku, a mianowicie: nastąpiła poprawa marży, a co za tym idzie – osiągnięcie wyższej dynamiki wzrostu zysku brutto na sprzedaży, a także obniżenie kosztów działalności handlowej w poszczególnych sklepach i tym samym poprawienie wskaźników rentowności operacyjnej w porównywalnych obiektach.

W dalszym ciągu firma stawia na rozwój delikatesów internetowych alma24.pl, które wciąż są liderem na polskim rynku spożywczych sklepów internetowych i są dostępne w 17 miastach.

– Docieramy już do ponad 300 tys. klientów, a oferta obejmuje 20 tys. produktów. Spory, bo 2,8-proc. udział w sprzedaży towarów sieci Delikatesów Alma ma marka własna Krakowski Kredens, który może się poszczycić 6 otwarciami w ubiegłym roku. Udział Food & Joy w sprzedaży towarów sieci Delikatesów Alma to 2,8 proc. Oferta nowych produktów tego brandu stale się poszerza, dziś wynosi już prawie 400 produktów – czytamy dalej.

W 2014 roku spółka planuje koleje otwarcia zgodnie z oczekiwaniami klientów. Stale poszerzany jest asortyment, który wzbogacany jest o nowe produkty dostępne tylko w Almie.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska