50 proc. dynamiki wzrostu sprzedaży online Grupy Vistula

Salon Vistula

Salon Vistula

– W segmencie odzieżowym po raz kolejny zanotowaliśmy rekordowe zyski operacyjne marek męskich, które w przypadku Vistuli są lepsze o 33 proc., a Wólczanki o 16 proc. w stosunku do zeszłego roku. Istotnym czynnikiem wzrostu jest bardzo dynamicznie rosnący kanał sprzedaży online, w ramach którego działają sklepy internetowe obu marek. Dynamiki wzrostu sprzedaży w tym kanale przekraczają 50 proc. i są wielokrotnie wyższe od tych osiąganych w sieci salonów stacjonarnych – czytamy w komunikacie Grupy Vistula.

W obszarze nowości produktowych na szczególne podkreślenie zasługują według spółki bardzo zachęcające efekty sprzedażowe pilotażowego programu związanego z wprowadzeniem w ofercie online koszul damskich o charakterze formalnym i casualowym pod marką Wólczanka. Pierwsze rezultaty wskazują na istniejący potencjał rozwoju marki Wólczanka na tym rynku i pozwalają pozytywnie patrzeć na perspektywy wzrostu sprzedaży tego produktu.

– Sprzedaż w segmencie luksusowej odzieży damskiej reprezentowana przez markę Deni Cler w roku ubiegłym nie spełniła naszych oczekiwań, co zostało spowodowane głównie słabą rynkową oceną kolekcji jesień–zima 2013. Chociaż udział marki Deni Cler w przychodach całej grupy kapitałowej wynosi obecnie poniżej 10 proc., to jednak w roku 2013 ujemna kontrybucja do grupy kapitałowej wyniosła aż 2,9 mln zł na poziomie zysku netto i istotnie obniżyła skonsolidowane wyniki finansowe. Wdrożone intensywne działania restrukturyzacyjne koncentrują się przede wszystkim na poprawie profilu kolekcji oraz obniżeniu kosztów działalności głównie w zakresie kosztów sprzedaży. Powinny one przynieść rezultaty w drugiej połowie bieżącego roku i wyeliminować ujemny wpływ spółki DCG S.A. na wyniki finansowe grupy kapitałowej – dodaje spółka.

Firma w 2013 roku kontynuowała zrównoważony rozwój własnej sieci sprzedaży marek Vistula, W.Kruk, Wólczanka oraz Deni Cler, uwzględniający pozyskanie nowych atrakcyjnych lokalizacji, eliminację salonów nierentownych oraz relokacje dokonywane w ramach istniejących centrów handlowych w celu doboru optymalnych lokalizacji dla poszczególnych marek.

W 2013 roku otwarto w ramach grupy kapitałowej 23 nowe salony i stoiska firmowe o łącznej powierzchni ponad 1,4 tys. mkw. Własna sieć sprzedaży grupy kapitałowej Vistula Group SA. posiadała na koniec ubiegłego roku 274 salony o łącznej powierzchni sprzedażowej wynoszącej 25 tys. mkw.
W roku 2014 planowane jest otwarcie 18 nowych salonów i stoisk firmowych, o łącznej powierzchni 1,1 tys. mkw. Nakłady inwestycyjne na otwarcie nowych salonów oraz konieczne modernizacje już istniejących wyniosą w roku 2014 ok. 8 mln zł i będą pochodziły ze środków własnych. Spółka zamierza również intensywnie rozwijać zainicjowany w ubiegłym roku projekt franczyzowy, który traktuje jako uzupełniający model rozwoju sieci salonów marek Vistula i Wólczanka. Projekt będzie rozwijany w mniejszych miastach, w których znajdują się dobrze funkcjonujące galerie handlowe, a w których oferta spółki nie była dotąd w pełni dostępna. Według szacunków na rok bieżący projekt franczyzowy pozwoli na zwiększenie powierzchni sieci detalicznej każdej z uczestniczących w nim marek o około 10 proc.

W ubiegłym roku spółka wypracowała historycznie najwyższy zysk netto wynoszący 47,78 mln zł na poziomie jednostkowym oraz 45,06 mln zł w ramach grupy kapitałowej. Poziom zadłużenia finansowego spółki uległ obniżeniu o ponad 80 mln zł, tj. o około 1/3 w stosunku do poziomu z roku ubiegłego. Kapitalizacja Spółki w 2013 roku wzrosła ponad dwukrotnie, a cena akcji jest wyższa o ponad 60 proc.

 

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska