Action: ambitne plany wzrostu sprzedaży

Salon sieci Sferis

Salon sieci Sferis

Action SA, właściciel sieci Sferis, zamierza osiągnąć wzrost przychodów do 10 mld zł w ciągu najbliższych 4 lat. Action liczy na to, że w tym czasie 40 proc. sprzedaży będzie pochodziło z rynku niemieckiego. Firma przede wszystkim spodziewa się większych przychodów w Niemczech.

W 2013 roku przychody Action wzrosły o 35,1 proc. do 4,749 mld zł. W samym tylko IV kw. sprzedaż wyniosła 1,487 mld zł, co stanowi przyrost o 29,6 proc. Zysk netto spółki wzrósł w 2013 roku o 27,5 proc. do 61,6 mln zł, a wynik w samym IV kw. osiągnął 15,1 proc. wzrostu i wyniósł 19,4 mln zł.

Firma polepszyła w 2013 roku wskaźnik długu netto do zysku EBITDA, który na koniec roku wyniósł 0,47 wobec 1,24 na koniec 2012 roku. Niebawem, bo 8 kwietnia, Action przedstawi prognozy wyników finansowych na lata 2014 i 2015. Spółka planuje przedstawić szacunki uwzględniające zarówno wpływy z planowanej emisji akcji, jak również ich brak.

Action planuje nadal rozwijać się w sektorze RTV/AGD, który uważa za bardzo perspektywiczny. Firma ma zamiar zakończyć 2014 rok z 250 salonami. Na koniec ubiegłego roku liczba salonów wynosiła 202.

Action SA jest jednym z największych dystrybutorów sprzętu IT, RTV/AGD w Polsce. Od 2006 roku spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Action dystrybuuje produkty największych dostawców na świecie, jest również producentem sprzętu IT, biurowego i materiałów eksploatacyjnych pod własnymi markami Actina, ActiveJet i Actis.

Action SA jest właścicielem sieci Sferis oferującej urządzenia IT i RTV/AGD. Sferis istnieje na rynku od 1992 roku. Salony własne sieci Sferis są zlokalizowane w centrach handlowych największych miast w Polsce. Spółka prowadzi także salony partnerskie i stoiska typu wyspa.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016