Wciąż spada odwiedzalność w porównaniu z poprzednim rokiem

Zakupy w centrum handlowym

Zakupy w centrum handlowym, fot. Shutterstock

Według danych firmy Experian FootFall Indeks Polska w ostatnim tygodniu wzrósł o 3,6 proc. w porównaniu z ubiegłym tygodniem. W skali rok do roku jednak odwiedzalność w centrach handlowych spadła o 5,4 proc. Skumulowana strata wyniosła 3,9 proc.

– Frekwencja w polskim handlu detalicznym ożywiła się. Wiosenna pogoda przyciągnęła do centrów handlowych klientów szukających nowych kolekcji. Mimo to roczne porównanie jest nadal na minusie. Przed nami jeszcze jeden tydzień wzrostów, po którym wyniki nieco spadną – informują analitycy firmy Experian.

Analityków martwi tegoroczna dynamika, która wypada słabiej niż w poprzednich latach. Trwająca właśnie wiosenna aura i słoneczna pogoda jednak nie podnoszą wyników do poziomu z poprzednich lat.

Z analizy odwiedzalności wnioskować jednak można, że klienci ograniczyli swoje zakupy w centach handlowych zaraz po zakończeniu sezonowych wyprzedaży w galeriach. W wielu sklepach najemcy zdecydowali się wprowadzić więc obniżki na wybrane produkty z kolekcji wiosennej, licząc na to, że niskie ceny na nowo przyciągną klientelę.

Irlandzka firma badawcza Experian plc. prowadzi cotygodniowe badania liczby klientów w polskich centrach handlowych. Experian zbiera dane do analiz w blisko 900 obiektach handlowych, w ponad 40 krajach. Na podstawie tych badań przygotowywane są cotygodniowe raporty, na podstawie których można obserwować odwiedzalność obiektów handlowych.

Reklama

Galeria Jurajska