Intersport
Intersport

W 2013 roku łączne przychody Intersport SA ze sprzedaży towarów i usług wyniosły 219,9 mln zł, czyli o 5,6 proc. mniej niż w 2012 roku. W tym okresie EBITDA wyniosła 6,5 mln zł, EBIT – 9 tys. zł, a strata netto – około 1,9 mln zł. Do osiągnięcia takiego wyniku, w główniej mierze, przyczynił się brak aury zimowej w grudniu. W 2013 roku spółka otworzyła tylko jeden nowy salon. Zlokalizowany został w Galerii Bronowice w Krakowie i zajmuje powierzchnię 795 mkw.

– W roku 2013 postawiliśmy na optymalizację powierzchni sprzedaży. Zmniejszyliśmy powierzchnię sprzedaży w 3 sklepach, wynegocjowaliśmy obniżkę czynszu na 5 lokalizacjach oraz obniżyliśmy koszty mediów. Efekty tych działań będą wyraźnie widoczne w roku 2014 – powiedział Artur Mikołajko, prezes zarządu Intersport Polska SA.

– Firma Intersport Polska SA obchodziła w 2013 roku 25-lecie powstania. Po raz kolejny nasze doświadczenie w prowadzeniu biznesu w branży sportowej pomogło nam w realizacji zamierzonych celów. Przez ponad 20 lat kluczową kategorią sprzedaży było narciarstwo. Typowa zazwyczaj dla sezonu zimowego pogoda ostatnio radykalnie się zmieniła, co wymusiło wprowadzenie dużych zmian w branży handlowej. Postawiliśmy na rozwój sprzedaży całorocznych grup towarowych, by jak najbardziej uniezależnić się od kaprysów klimatycznych. Dzięki tej decyzji, w 2013 roku, zanotowaliśmy dwucyfrowe przyrosty sprzedaży w całorocznych grupach towarowych.

– Przeprowadzenie tak znaczących zmian w prowadzeniu naszego biznesu nie było łatwe. Przebudowaliśmy sklepy, aby stworzyć na stałe kornery: piłkarskie, outdorowe, runningowe i fitnesowe. Zainwestowaliśmy w dobór oraz w szkolenia sprzedawców, którzy mają fachowo doradzać klientom i pomagać im w optymalnym wyborze sprzętu i odzieży. Ponieśliśmy także inwestycje w zakresie rozwoju usług serwisowych takich jak: dynamiczne badanie stopy na bieżni, pomiar stopy czy dobór wkładek.

– Spółka zakończyła w roku 2013 proces optymalizacji finansowania zewnętrznego, polegający na zmianie tenoru finansowania działalności, czyli zamianie części zobowiązań krótkoterminowych na zobowiązania długoterminowe.

– Na rok 2014 patrzymy z optymizmem. Zmiany dokonane w roku 2013, czyli wspomniana optymalizacja kosztów oraz zmiany w sprzedaży grup towarowych, w połączeniu z bardzo widocznym rozwojem trendu aktywności fizycznej Polaków powinny zaowocować dobrym wynikiem finansowym w roku 2014 – dodał Artur Mikołajko.

Intersport Polska SA działa na rozwijającym się rynku handlu detalicznego artykułami sportowymi. Spółka jest w Polsce jednym z liderów wśród sieci sklepów sportowych, posiadającym obecnie 35 salonów zlokalizowanych w 23 największych miastach Polski. Łączna powierzchnia sprzedaży wynosi około 34 tys. mkw.