inpost-paczkomat

Grupa Integer.pl oraz TNT Express Italy, jeden z globalnych liderów branży kurierskiej, nawiązały porozumienie o współpracy. W wyniku podpisanej umowy TNT będzie kluczowym partnerem logistycznym sieci Paczkomatów InPost we Włoszech, która do połowy 2014 roku obejmie 400 maszyn. Do końca 2015 zostanie uruchomionych 1000 terminali.

W ramach kooperacji, TNT Express będzie odpowiedzialny za obsługę logistyczną sieci paczkomatów InPost we Włoszech. Klienci korzystający z usług kuriera będą mogli wybrać – spośród dostępnych form dostawy przesyłki – Paczkomaty InPost. Sieć maszyn na terytorium Włoch zostanie zintegrowana z 1200 placówkami TNT oraz 100 magazynami spółki.

Współpraca z TNT Express to kontynuacja ekspansji Paczkomatów InPost na Półwyspie Apenińskim. W połowie lutego sfinalizowano porozumienie z Banzai, największą włoską platformą e-commerce. E-Price i SaldiPrivati – flagowe sklepy internetowe z grupy Banzai –  będą jako pierwsze we Włoszech oferować usługę odbioru zakupionych produktów w 400 Paczkomatach.

„Zawarta umowa to kluczowy punkt w strategii TNT Express, dedykowanej włoskiemu rynkowi e-commerce.” – mówi Tony Jakobsen, Managing Director w TNT Express Italy „Zaoferujemy wspólnie realną alternatywę dostaw w branży e-commerce – zarówno dla sklepów internetowych, jak też e-klientów. Korzyści odniesie także TNT Express, dzięki zwiększeniu płynności procesów operacyjnych. Nawiązane partnerstwo będzie ponadto wartościowym rozwiązaniem dla rynku B2B, gdyż pozwoli na zmniejszenie liczby personelu administracyjnego, obsługującego odbiory przesyłek.”

Według statystyk InPost, aż 58% przesyłek jest odbieranych z Paczkomatów InPost poza standardowymi godzinami otwarcia punktów usługowych.

„Dostrzegamy ogromne perspektywy, jakie stoją przed e-handlem we Włoszech, dlatego pierwsze 400 maszyn, które zostaną rozlokowane na Półwyspie Apenińskim do końca czerwca, to dopiero początek naszej ekspansji. Docelowo chcemy uruchomić na włoskim rynku 1000 Paczkomatów.komentuje Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

Mimo że sektor e-handlu we Włoszech osiągnął bardzo wysoki poziom dojrzałości, jego wyniki z roku na rok biją kolejne rekordy, nie ustępując europejskiej czołówce: Wielkiej Brytanii, Niemcom czy Francji. Szacuje się, że e-commerce w tym regionie świata po raz kolejny znacznie zwiększył swoją wartość – według badań eMarkete,r sprzedaż online we Włoszech w roku 2013 wyniosła aż 11,3 miliardów euro i wzrosła o 18% w stosunku do roku poprzedniego.