fashion online retailing e-handel

52% klientów e-sklepów, którzy korzystają ze smartfonów, regularnie kupuje produkty odzieżowe przez cyfrowe kanały sprzedaży. Takie wnioski płyną z raportu opublikowanego przez firmę Tradedoubler.

Według autorów raportu prawie połowa konsumentów używa swoich telefonów aby znaleźć informacje o produkcie, który zobaczy w reklamie telewizyjnej. Jedna czwarta dokonuje w takiej sytuacji zakupu bezpośrednio poprzez swój smartfon. Podobnie postępują posiadacze tabletów. Produkty wyszukuje 57% z nich, kupuje – 37%.

Jak podkreślają eksperci Tradedoubler, konsumenci korzystający z urządzeń mobilnych podczas oglądania telewizji nie widzą większej różnicy pomiędzy tą formą zakupów a wizytą w tradycyjnym sklepie.

tradedoubler fashion e-commerce
Źródło: Tradedoubler

„Inspiracje zaczerpnięte z programów telewizyjnych w naturalny sposób przenoszą się na wyszukiwanie interesujących produktów na blogach i w e-sklepach, zwłaszcza jeśli chodzi o branżę modową. W ten sposób konsument pozostaje skupiony na danym produkcie i jest bardzo prawdopodobne, że kupi ten produkt w internecie” – czytamy w raporcie.

Tradedoubler ostrzega też przed rosnącą popularnością mobilnych aplikacji zakupowych, które przyczyniają się do pobudzenia zjawiska showroomingu. Takich aplikacji używa obecnie 20% konsumentów. 18% z kolei korzysta z aplikacji umożliwiających dokonanie zakupu bezpośrednio na stronie danego detalisty.

tradedoubler fashion ecommerce
Źródło: Tradedoubler

„Najkorzystniejszym rozwiązaniem dla detalistów mierzących się z ryzykiem zbyt dużej popularności showroomingu jest przyjęcie odpowiednio skonstruowanej strategii mobilnej, zawierającej zarówno aspekty ofensywne, jak i defensywne. Powinni oni upewnić się, że są obecni w kanale mobilnym, zwiększając szansę na dokonanie zakupu w przypadku klientów oglądających towary w sklepie. Taka strategia powinna jednocześnie przyciągać nowych klientów” – radzą eksperci z Tradedoubler.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją artykułu w serwisie Evigo.com.