Gilles Dougoud, Sephora
Gilles Dougoud, Sephora

Gilles Dougoud, dyrektor generalny sieci Sephora w Polsce, zdradził nam, jakie plany ma firma w związku z ekspansją w krajach regionu CEE. Tylko nam Dougoud zdradził, który kraj ma największy potencjał rozwoju dla sieci Sephora.

W jakich krajach regionu CEE Sephora posiada już swoje placówki?

– W Europie Środkowo-Wschodniej, oprócz Polski, sieć Sephora posiada sklepy w Czechach, Rosji, Rumunii, Bulgarii i Serbii.

Na których rynkach CEE skupia się obecnie firma?

– Zdecydowanie jest to Rosja. Rosja to rynek o ogromnym potencjale, przejęliśmy tam niedawno pakiet większościowy w sieci Ile de Beaute. Poza Polską to obszar, na którym w CEE skupia się Sephora, choć główne obszary ekspansji to dla nas dziś Azja, Ameryka Południowa oraz Bliski Wschód. W Dubaju, w supernowoczesnym Dubai Mall, mamy swój drugi po Champs-Élysées największy sklep na świecie.

Jak różni się oferta perfumerii w poszczególnych krajach CEE?

– Asortyment w naszych perfumeriach jest zbliżony – mamy dużą ofertę największych światowych marek z segmentu premium, sporą ofertę marek na wyłączność, w tym innowacyjnych i niszowych brandów, sprzedajemy także produkty do pielęgnacji i makijażu pod marką Sephora.

Czy w innych krajach CEE firma otwiera perfumerie w formatach spotykanych w Polsce – o powierzchni 250 i 500 mkw.?

– Strategia otwarć jest w zasadzie identyczna we wszystkich krajach CEE.

Jak już informowaliśmy, firma Sephora zdecydowała się zająć lokal obok dotychczas istniejącej perfumerii w warszawskim Centrum Handlowym Arkadia. Dzięki temu warszawska perfumeria stanie się nie tylko największym sklepem tej sieci w Polsce, ale także w regionie CEE.

Obecnie Sephora prowadzi blisko 1,8 tys. perfumerii na całym świecie, w tym 92 perfumerie w Polsce. Od początku swojej obecności na polskim rynku firma konsekwentnie się rozwija i inwestuje w najlepsze lokalizacje swoich perfumerii w wiodących centrach handlowych największych miast. Sephora jest częścią koncernu Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH), największej na świecie korporacji działającej w sektorze dóbr luksusowych.