Solar planuje powiększyć sieć sklepów w Niemczech i Rosji

Solar

Solar

– W 2014 roku będziemy konsekwentnie rozwijać sieć sprzedaży Solar, zarówno w Polsce, jak i poza granicami naszego kraju. W planach mamy przede wszystkim rozszerzanie sieci franczyzowych i partnerskich sklepów multibrandowych w Niemczech i Rosji. W dalszej perspektywie Solar planuje również wprowadzenie marki na kolejne rynki europejskie oraz do krajów arabskich – powiedział Stanisław Bogacki, prezes zarządu Solar Company SA.

– Stale unowocześniamy i powiększamy naszą sieć sklepów. W końcu 2013 roku posiadaliśmy 78 sklepów własnych. Łącznie z outletami, sklepami partnerskimi i franczyzowymi, zlokalizowanymi w Polsce i za granicą, na koniec ubiegłego roku sieć sprzedaży Solar opierała się na 244 placówkach. Ważnym elementem naszej działalności stał się nasz sklep internetowy, w którym obserwujemy stały wzrost sprzedaży. Dbamy również poprzez działania reklamowo-marketingowe o zwiększenie obecności marki w mediach internetowych oraz na portalach społecznościowych.

Solar zamierza kontynuować rozwój sieci sprzedaży na rynku polskim w miarę dostępności atrakcyjnych lokalizacji i nowoczesnych powierzchni handlowych odpowiadających standardom wyposażenia sklepów własnych. W szczególności spółka zainteresowana jest rozwojem sieci sprzedaży w miastach średniej wielkości.

W 2013 roku grupa kapitałowa Solar Company osiągnęła około 148,2 mln zł przychodów ze sprzedaży, a to oznacza wzrost o 2 proc. w porównaniu do 2012 roku. Natomiast w spółce Solar Company SA przychody ze sprzedaży wzrosły o 5 proc.

Solar Company jest właścicielem marki modowej Solar. Pod marką Solar sprzedawane są autorskie kolekcje odzieży damskiej oraz akcesoriów odzieżowych (torebki, paski, czapki, kapelusze, chusty, szaliki, rękawiczki, okulary przeciwsłoneczne, parasolki oraz biżuteria).

Sklepy sieci Solar są zlokalizowane w największych centrach i galeriach handlowych – m.in. w warszawskiej Arkadii, Galerii Mokotów, Złotych Tarasach, krakowskich Galerii Kazimierz, Galeria Krakowska i Bonarka City Center, katowickim Silesia City Center, Galerii Katowicka, poznańskim Starym Browarze i Galerii Malta. Ostatnio spółka otworzyła sklep w CH Atrium Felicity w Lublinie, a w kwietniu rusza punkt sieci o powierzchni ponad 164 mkw. w warszawskim centrum handlowym Atrium Targówek.

Poza Polską sieć Solar jest rozwijana m.in. w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Rosji, Iranie, Ukrainie oraz na Słowacji i Białorusi.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska