Do programu lojalnościowego internetowych delikatesów bdsklep.pl zapisało się już prawie 20 tys. klientów, z których ponad połowa regularnie korzysta z bonusów jakie oferuje ten program. Czy programy lojalnościowe to przyszłość e-commerce?

bdsklep e-commerce e-handel e-sklep
Źródło: bdsklep.pl

Bdsklep.pl to popularny internetowy supermarket. Swój program lojalnościowy firma uruchomiła na początku 2013 roku. Zasada działania programu jest prosta: za każdą wydaną złotówkę naliczany jest 1 punkt. Klient, który uzbiera 600 punktów otrzymuje kod z 5% rabatem na kolejne zakupy.

Jak twierdzą przedstawiciele e-sklepu, przy implementacji programu skupiono się głównie na customer experience. Chodziło głównie o to, aby system naliczania punktów był nieskomplikowany, a zasady przystąpienia do programu proste i czytelne. „Pozwoliło nam to uniknąć problemów związanych z jego użytecznością i zrozumieniem sposobu korzystania z programu. Mamy dużo pozytywnych informacji i opinii ze strony naszych klientów, którzy chwalą sobie właśnie tę prostotę” – tłumaczy Paweł Paszkowski, dyrektor generalny w bdsklep.pl w rozmowie z redakcją Evigo.pl. „W każdej chwili można na swoim koncie sprawdzić status programu, ilość aktualnie posiadanych punktów oraz aktywne kody rabatowe wraz z korzyściami, jakie oferują” – dodaje.

Według Paszkowskiego specyfika branży FMCG powoduje, że powtarzalność zakupów jest bardzo duża. Korzystając z umiejętnie skonstruowanych programów lojalnościowych, można ten aspekt wykorzystać do zwiększenia konwersji oraz średniej wartości zamówienia. „Naszą misją jest pokazanie konsumentom korzyści płynących z codziennych  zakupów internetowych oraz z tego, że dzięki ich regularności oszczędzają nie tylko pieniądze ale przede wszystkim czas” – tłumaczy Paszkowski. „Regularność zakupów i zwiększenie wartości koszyka to elementy, które są dla nas miernikiem sukcesu programu. Wiąże się to oczywiście ze stale rosnącym wolumenem sprzedaży” – dodaje.

Przedstawiciele sklepu tłumaczą, że ze względu na popularność programu oraz pozytywny odzew po stornie klientów zapadła decyzja o wprowadzeniu kolejnych jego elementów. „Będzie to szeroki wachlarz korzyści związanych z regularnością zakupów oraz aktywnością naszych klientów. Planujemy wprowadzić przede wszystkim elementy poza rabatowe, takie jak, np. nagrody rzeczowe, program polecający, specjalne strefy z wyjątkowymi okazjami, możliwość testowania nowych produktów oraz wiele innych” – wyjaśnia Paweł Paszkowski. „Oczywiście wszystkie elementy będą wprowadzane stopniowo, w sposób jak najbardziej zrozumiały dla osób korzystających z programu” – dodaje.

Wprowadzenie programu podparto analizą zachowań klientów oraz konstrukcją podobnych programów funkcjonujących na rynku. „Prowadzone były badania wśród osób stale korzystających z serwisu i m.in. na podstawie tych opinii powstał program lojalnościowy. Oczywiście na rynku jest wiele programów i w trakcie budowania naszego, korzystaliśmy w pewnym stopniu z doświadczeń innych” – wyjaśnia Paszkowski.

Jak jednak skalkulowano opłacalność oferowanych zniżek w proporcji do liczby wymaganych punktów? Paweł Paszkowski przyznaje, że kalkulacja zniżek w programie lojalnościowym jest zawsze trudnym elementem. „Wiąże się to z badaniem wartości klienta w czasie i znalezieniem punktu, w którym osiągnie się zwrot z inwestycji. Stąd też analiza opłacalności bonusów była poprzedzona badaniem tego, jak rozkładają się koszty pozyskania klienta w stosunku do jego utrzymania” – tłumaczy. „Niemniej jednak, naszym celem jest  przede wszystkim pokazanie klientom korzyści z zakupów internetowych oraz nagradzanie ich za lojalność. Wszakże wszyscy zdajemy sobie sprawę, że stały klient jest największym kapitałem każdej firmy” – dodaje.

Paweł Paszkowski jest dyrektorem generalnym bdsklep.pl – internetowego supermarketu działającego na polskim rynku od 2006 roku. Bdsklep.pl jest jednym z najstarszych i niezależnych spożywczych e-sklepów. Niezwiązany z żadną siecią handlową, działa wyłącznie w internecie.