Firma Clear Channel Outdoor wprowadza na rynek mediów zewnętrznych mobilną interaktywną platformę reklamową o zasięgu globalnym, City Connect. Od maja 2014 roku panele reklamowe z czytnikami NFC i kodami QR będą zainstalowane w Polsce. Użytkownicy będą mogli dzięki nim pobrać dodatkowe treści od reklamodawców.

Panele reklamowe CCO umieszczone w miejscach dostępnych dla pieszych na całym świecie zostaną przekształcone w mobilne „centra zarządzania”, umożliwiające konsumentom uzyskanie dostępu do interaktywnych wiadomości od reklamodawców za pomocą smartfonów.

Czytniki są zintegrowane z konstrukcją reklamową umieszczaną w miejscach często uczęszczanych przez pieszych, gdzie konsumenci mają styczność z reklamą przez długi czas. Chodzi tu głównie o elementy małej architektury miejskiej, w tym przystanki autobusowe i inne uliczne powierzchnie reklamowe, centra handlowe oraz punkty sprzedaży. Clear Channel Poland dysponuje zarówno citylightami w wiatach przystankowych, jak i citylightami wolnostojącymi i naściennymi. Aby uzyskać dostęp do internetowych zasobów danej marki, konsumenci będą musieli tylko przyłożyć smartfona do miejsca, w którym znajduje się czytnik/tag NFC lub kod QR zintegrowany z platformą Connect, lub po prostu je zeskanować.

Pierwszym krajem, w którym CCO uruchomiło platformę mobilną, była Wielka Brytania. Do wdrożenia na skalę ogólnokrajową doszło w 2013 r., kiedy to w Londynie i Edynburgu 10 tysięcy obiektów zostało wyposażonych w funkcje mobilne. Obecnie platforma działa już także w Belgii, Finlandii, Holandii, Irlandii i Singapurze. W ramach wdrożenia Connect na światową skalę do czerwca 2014 r. planowane jest uruchomienie tej platformy w Brazylii, Danii, Estonii, Hiszpanii, Meksyku, Peru, Polsce, Szwajcarii, Szwecji, Turcji i USA, a także we Francji i Włoszech oraz na Litwie i Łotwie.

„Zainwestowaliśmy w to rozwiązanie, ponieważ wszelkie dostępne dane wskazują, że tego właśnie potrzebują konsumenci – chcą, aby marki docierały do nich szybko, skutecznie i w sposób zindywidualizowany. Dlatego też wykorzystując urządzenia mobilne, stworzyliśmy pomost pomiędzy światem wirtualnym i rzeczywistym, łącząc nasze doskonałe umiejętności docierania do odbiorców z osobistym zaangażowaniem. Wdrożenie platformy Connect na skalę światową przyspieszy zmianę w postrzeganiu reklam zewnętrznych, które przestaną być traktowane jako najstarsza forma reklamy, a zaczną się kojarzyć z nowoczesnością i kreatywnością”. komentuje dyrektor generalny CCO, William Eccleshare.

W Polsce wprowadzamy platformę mobilną pod nazwą City Connect w maju 2014 r. Docelowo liczyć będzie 2000 konstrukcji reklamowych typu Citylight wyposażonych na stałe w czytniki NFC/QR. City Connect oparta jest głównie na sprawdzonych już sieciach dedykowanych Clear Channel Poland, dodając im wartość interakcji mobilnej a wykorzystując efektywne dotarcie sieci do trzech grup docelowych – w tym do młodzieży 15-24 lata z 8 głównych aglomeracji Polski (City Young).” – mówi prezes zarządu Clear Channel Poland, Kalina Janicka.

Reklamodawcy mogą poprzez platformę Connect, oferować użytkownikom:

  • informacje – wyszukiwanie, mapy, dane charakterystyczne dla lokalizacji, użyteczność;
  • zakupy – transakcje, rabaty/vouchery;
  • rozrywkę – gry, filmy, zdjęcia, aplikacje;
  • społeczność – media społecznościowe, wiadomości tekstowe / komunikatory internetowe, udostępnianie.

„Rozwiązania stosowane w przestrzeni publicznej i technologie mobilne są już teraz silnie powiązane, czego dowodzi m.in. zrealizowana niedawno przez CCO ogólnoświatowa kampania dotycząca premiery albumu Lady Gagi. Prowadzone w tym kontekście działania marketingowe zostały skomentowane na Twitterze w 700 milionach wpisów. Wydaje się jednak, że zbliżamy się do granic możliwości wykorzystywania urządzeń mobilnych w kontakcie z konsumentami w dotychczasowej postaci, dlatego nadeszła pora, abyśmy przeszli do kolejnego, bardziej zaawansowanego etapu. Po raz pierwszy w historii więcej osób mieszka w miastach niż na terenach wiejskich i więcej czasu niż kiedykolwiek wcześniej spędzamy w przestrzeni publicznej. Ponadto technologia towarzyszy nam na każdym kroku, a wszechobecność smartfonów zrewolucjonizowała zarówno komunikację, jak i oczekiwania konsumentów. Warunki sprzyjają więc zmianom, a platforma Connect pomoże reklamodawcom w pełni wykorzystać zalety obecnej sytuacji”. – mówi Pru Parkinson, dyrektor ds. marketingu CCO.

Clear Channel Outdoor Holdings, Inc.to firm zajmująca się reklamą zewnętrzną, która każdego miesiąca dociera do ponad 500 milionów osób za pośrednictwem ogólnoświatowej sieci łączącej 30 państw na pięciu kontynentach. Firma jest w posiadaniu 760 tysięcy tradycyjnych i cyfrowych wyświetlaczy usytuowanych na poboczach dróg, w miastach, na trasach tranzytowych i w okolicach lotnisk, a także na elementach małej architektury miejskiej oraz w sklepach detalicznych przy punktach sprzedaży. Jest też właścicielem sieci cyfrowych reklamy zewnętrznej, która obejmuje pięć tysięcy ekranów w 19 państwach na całym świecie.