Specjalnością firmy i-sklep są projekty sklepów internetowych responsive web design. Zdaniem jej specjalistów  tylko dostosowane do wszystkich typów urządzeń witryny mają przyszłość w e-commerce. Za to aplikacje mobilne w sprzedaży się nie sprawdzą.

Firma i-sklep specjalizuje się w tworzeniu projektów sklepów internetowych na zamówienie. Realizacje prowadzone są od fazy pomysłu, poprzez projekt graficzny, aż po jego realizację i dalsze wsparcie techniczne. Usługa nie kończy się wraz z powstaniem sklepu internetowego, i-sklep bierze na siebie całe zaplecze technologiczne, ewentualne przyszłe zmiany, udoskonalenia i aktualizacje. Zespół ds. e-commerce liczy 40 osób. Realizują oni w większości długoterminowe projekty, takie jak chociażby DeeZee. Współpraca z tym klientem trwa już siedem lat.

Każdy projekt jest tworzony na indywidualne zamówienie, na własnym oprogramowaniu napisanym przez zespół i-sklepu. Nie ma możliwości zamówienia projektu pod inną platformę.

„Realizujemy długoterminowe projekty, zajmujemy się obsługą technologiczną e-sklepów, które tworzymy, realizujemy zmiany, podsuwamy własne pomysły.” – mówi Paweł Szewczyk z i-sklepu. Zespół przeprowadza też badania na grupach docelowych, aby „na żywo” sprawdzić, z którymi elementami projektu klienci mogą mieć problemy, co trzeba usprawnić.

Ostatnio i-sklep specjalizuje się we wdrożeniach RWD. „Uważamy, że tylko responsywne strony mają przyszłość w sprzedaży.Aplikacje mobilne stają się coraz mniej popularne, bo  są zbyt drogie w utrzymaniu, wymagają tworzenia wersji pod kątem różnych typów urządzeń, pisania kilku kodów źródłowych. Od strony użytkownika również nie spełniają wymagań, trzeba je pobierać i aktualizować, co jest uciążliwe.” – przekonuje Paweł Szewczyk.

Ostatnio wdrożenie w responsive web design przeszedł sklep internetowy z butami sportowymi, butyjana.pl. Prace nad nową wersją sklepu trwały niespełna trzy tygodnie.

„Zdecydowaliśmy się na wdrożenie sklepu w RWD z trzech kluczowych  powodów. Po pierwsze była to chęć odświeżenia layoutu sklepu. Po drugie widzimy stały wzrost liczby osób odwiedzających stronę z urządzeń mobilnych: zarówno z tabletów, jak i z smartfonów. Chcieliśmy, aby niezależnie od sprzętu, każdy mógł komfortowo przeglądać ofertę.” – wylicza Adam Bałdyga ze sklepu ButyJana.pl. „Sklep w RWD jest również dużo bardziej uniwersalny niż aplikacja mobilna. Dzięki nowej wersji możemy skutecznie konkurować na rynkach europejskich, tak mocno mobilnych. Obecnie głównym celem jest rozszerzenie sklepu o inne wersje językowe.” – dodaje.

Przed przystąpieniem do pracy zidentyfikowano najważniejsze wyzwania. Były to:

  • wyczyszczenie strony głównej pod względem treści, jednak przy zachowaniu dotychczasowego designu
  • zoptymalizowanie karty produktu, tak by była jeszcze bardziej użyteczna oraz zaprojektowanie funkcjonalnych opinii o produkcie (sklep posiada ponad 13 tys. opinii).

„Wszystkie prace były prowadzone na „żywej” wersji wyglądu strony z poziomu przeglądarki.” – mówi Paweł Szewczyk, CMO w i-sklep.pl. „Dzięki temu klient mógł widzieć postępy prac oraz dokładnie wiedział co i jak robimy. Po trzech tygodniach nie było więc mowy o jakimkolwiek zaskoczeniu lub niezrozumieniu wizji klienta z naszymi działaniami. Oprócz zoptymalizowaniu sklepu zgodnie z założeniami responsive, wprowadziliśmy dodatkowo rozwiązanie art direction. Polega ono na pokazywaniu różnych obrazków w różnych proporcjach w zależności od urządzenia na którym są wyświetlane.”

butyjana-rwd

ButyJana.pl to sklep internetowy zajmujący się sprzedażą obuwia sportowego znanych i renomowanych marek do różnego przeznaczenia: do biegania, piłkarskie i do koszykówki, buty lifestyle i klasyczne buty sportowe. Firma posiada również sklep stacjonarny w rzeszowskim Centrum Handlowym RESPAN.

I-sklep to software house działający na własnym oprogramowaniu, rozwijanym od 2006 roku. Zespół tworzy 40 specjalistów e-commerce.