social media online retailing

Kampanie reklamowe w social media pełnią coraz ważniejszą rolę we współczesnym marketingu. Ponieważ spędzamy coraz więcej czasu na portalach społecznościowych, specjaliści od reklamy zyskują coraz to nowe narzędzia i sposoby promowania produktów. Poniżej przedstawiamy listę pięciu najczęściej popełnianych błędów w kampaniach społecznościowych oraz sposoby na ich uniknięcie.

1. Brak sprecyzowanych celów

W odróżnieniu do mediów tradycyjnych, kampanię społecznościową można uruchomić w zasadzie od ręki. Jest jednak niezwykle istotne aby pamiętać o wcześniejszym wyznaczeniu sobie jasnych celów. Warto zaznaczyć, że jeśli chcemy osiągnąć kilka celów jednocześnie, musimy zastosować kilka różnych strategii.

2. Zaniedbanie śledzenia statystyk

Sieci społecznościowe oferują szczegółowe statystyki skuteczności kampanii reklamowych. Należy pamiętać, że te dane mają istotny wpływ na nasz biznes. Kluczem do optymalizacji kampanii są statystyki konwersji. Aby uprościć sobie pracę, można skorzystać z odpowiednich narzędzi, integrujących kampanię z zewnętrznymi systemami (Google Analytics, Sizmek, DoubleClick, itp.), które pozwolą nam śledzić wyniki poszczególnych reklam i zwiększać konwersję.

3. Zbyt szerokie targetowanie

Jedną z największych zalet platform społecznościowych jest możliwość trafnego targetowania grup docelowych dla prezentowanych przez nas treści. Kryteria tego targetowania mogą być przeróżne: wskaźnik demograficzny, zainteresowania czy działania podejmowane przez użytkownika. Warto sobie uświadomić, kim są nasi klienci oraz którzy z nich mogą być zainteresowani usługami bądź produktami, które chcemy uwzględnić w kampanii.

4. Brak personalizacji

Podczas gdy klasyczne metody marketingowe nie dają możliwości łatwej personalizacji przekazu, media społecznościowe oferują takie rozwiązanie. Należy tak przygotować swój przekaz, aby trafiał on do wybranej przez nas grupy. Narzędzia do zarządzania kampaniami reklamowymi w social media dają taką możliwość, co więcej – można dzięki nim zidentyfikować kampanię, która przynosi nam największe korzyści, i dostosować do niej pozostałe kampanie.

5. Prowadzenie kampanii niepoprzedzonej testami

Testowanie kampanii reklamowej powinno być podstawą prowadzenia wszelkiej działalności reklamowej w social media. Podczas planowania swojej kampanii stwórz osobne grupy docelowe, a następnie zbadaj wyniki dla każdej z nich. W przypadku kampanii u dużym budżecie taki test powinien zostać przeprowadzony z niezwykłą dokładnością. Warto także rozważyć użycie odpowiednich narzędzi, które pozwolą nam na odpowiednie dobranie skali naszej kampanii.

Małgorzata Walendziewska zajmuje stanowisko Account Manager w Upcast Social, firmie specjalizującej się w tworzeniu narzędzi do tworzenia, zarządzenia i optymalizacji dużych kampanii reklamowych na Facebooku i Twitterze.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją artykułu w serwisie Evigo.com.