Hygienika planuje przejąć kolejną sieć drogeryjną

Sklep Dayli

Sklep Dayli

Spółka Hygienika SA planuje przejąć sieć drogerii Meng Drogerie+ Sàrl, która działa na terenie Luksemburga. Sieć Meng Drogerie+ Sàrl składa się z 24 sklepów o powierzchni do 400 mkw. Hygienika, 23 marca podpisała list intencyjny dotyczący zakupu 100 proc. udziału w Meng Drogerie Luksemburg.

Ewentualny zakup ma na celu rozwój i poszerzenie działalności w obszarze sprzedaży detalicznej wyrobów higieny osobistej – realizowanej przez grupę kapitałową Hygienika (a w szczególności przez Dayli Polska sp. z o.o.).

Hygienika SA, od lutego 2014 roku jest wyłącznym właścicielem sieci drogerii Dayli. – Dzięki tej transakcji spółka zdobyła nowy rynek zbytu – łącznie w Polsce liczba sklepów Dayli wynosi 164, a ich ekspansja w kolejnych latach zakłada 20 proc. wzrost rok do roku – powiedział Kamil Kliniewski, prezes zarządu Hygienika SA.

Przypomnijmy, że Hygienika SA w lutym 2013 roku nabyła 50 proc. udziałów spółce Dayli Polska. Cena nabycia udziałów wyniosła 12,6 mln zł. Następnie pod koniec grudnia zeszłego roku firma zawarła warunkową umowę kupna pozostałych 50 proc. udziałów w spółce Dayli od BB Royal Holding SA, za kwotę 6 mln euro. 12 lutego 2014 roku prezes UOKiK wyraził zgodę na transakcję.

Firma zainteresowana jest otwarciami drogerii w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców, zarówno w lokalizacjach przy ulicach, jak i w centrach handlowych. Sieć Dayli poszukuje lokali handlowych w przedziale od 180 do 300 mkw. powierzchni. Drogerie Dayli znajdują się m.in. w Warszawie, Płocku, Poznaniu, Koszalinie, Szczecinie czy Kielcach.

Hygienika to polska firma działająca w branży produkcji środków higieny osobistej. Sieci handlowe w Polsce i Europie (m.in. w Czechach, Słowacji, Chorwacji, Słowenii, na Litwie i Białorusi) sprzedają obecnie 12 marek podpasek i wkładek higienicznych oraz ponad 15 marek pieluszek Hygienika (w tym najdłużej istniejącą w Polsce markę pieluszek dziecięcych Bambino).

Reklama

Galeria Jurajska