Owarcie Dekady Nowy Targ
Owarcie Dekady Nowy Targ

25 marca 2014 roku  w Nowym Targu zostało otwarte 8. centrum handlowe pod szyldem Dekada. Pierwszego dnia obiekt odwiedziło ponad 15 tys. klientów. W ofercie Dekady znajdują się marki takie jak Tesco, Rossmann, CCC, Pepco, Apteka Ziko czy Butik.

Dekada Nowy Targ to zintegrowane centrum komunikacyjno-handlowe. Dworzec autobusowy obejmuje 12 zadaszonych stanowisk odjazdowych oraz poczekalnię dla podróżnych wraz z kasami biletowymi. Dworzec połączony jest funkcjonalnie z centrum handlowym. Głównymi najemcami nowotarskiej Dekady są supermarket Tesco, drogeria Rossmann, sklepy obuwnicze CCC oraz Szpila, Butik – oferujący modę młodzieżową, dyskont odzieżowy Pepco i Apteka Ziko.

Dekada Nowy Targ dzięki swojej lokalizacji – w samym centrum miasta, u zbiegu ulic Kilińskiego i Królowej Jadwigi – obejmuje zasięgiem 150 tys. mieszkańców Nowego Targu i powiatu nowotarskiego. Dodatkowo, sąsiedztwo dworca autobusowego oraz popularnej drogi nr 47 – „Zakopianki” – powoduje, że centrum ze swoją ofertą dociera też do turystów podróżujących po Podhalu. Pierwsza tego typu inwestycja spółki Dekada Realty została otwarta w Myślenicach w 2011 roku i od początku swojego istnienia notuje stałą, wysoką odwiedzalność. Dekada Realty realizuje obecnie kolejne podobne obiekty handlowe, połączone z dworcami autobusowymi – m.in. w Brodnicy i w Ciechanowie.

– Sukces Dekady w Myślenicach przekonał nas, że warto inwestować w tworzenie zintegrowanych centrów komunikacyjno-handlowych. Takie rozwiązania idealnie sprawdzają się w średniej wielkości miastach. Dekada to centrum handlowe typu convenience – czyli „wygodne”, przeznaczone do szybkich zakupów, które można zrobić przy okazji, np. po drodze z pracy albo ze szkoły – mówi Aleksander Walczak, prezes Dekada Realty. – Dzięki połączeniu centrum handlowego z dworcem autobusowym zasięg Dekady obejmuje nie tylko Nowy Targ, ale również cały region. Oferta handlowa skonstruowana jest tak, by klienci, oczekując na autobus, mieli możliwość dokonania codziennych, najpotrzebniejszych zakupów – dodał Aleksander Walczak.

– Otwieramy nowoczesny, duży dworzec autobusowy, aby podróżni już nie musieli przemieszczać się po całym centrum miasta w poszukiwaniu konkretnego autobusu. Oferta przewoźników lokalnych i ogólnopolskich zostanie skoncentrowana w jednym miejscu – mówi Rafał Soból, kierownik dworca autobusowego przy Dekadzie Nowy Targ.

Format i infrastruktura centrum handlowego Dekada w Nowym Targu również pomogą klientom dokonywać szybkich i sprawnych zakupów – m.in. dlatego, że większość lokali jest dostępna wprost z parkingu. – Takie rozwiązanie sprawia, że klienci mogą podjechać bezpośrednio pod drzwi wybranego sklepu, w którym chcą zrobić zakupy, co dodatkowo oszczędza ich czas – mówi Aleksander Walczak. – Dzięki temu obiekt jest również przyjazny osobom niepełnosprawnym i klientom z wózkami dziecięcymi.

Po otwarciu Dekady w Nowym Targu przybędzie ok. 150 miejsc pracy, a miejski budżet wzbogaci się o ponad 350 tys. zł rocznie z tytułu podatku od nieruchomości oraz podatku PIT, przypadającego lokalnemu samorządowi.

Powierzchnia nowotarskiej Dekady to 3380 mkw., na których mieści się 18 lokali. Centrum handlowe dysponuje również parkingiem na 150 miejsc. Wśród najemców największą powierzchnię zajmuje supermarket spożywczy Tesco. Branżę modową reprezentują marki CCC – lider na polskim rynku sprzedaży detalicznej obuwia, Pepco – dyskont oferujący odzież oraz artykuły do wyposażenia domu, Szpila – salon obuwniczy, a także Butik z szerokim asortymentem mody damskiej i młodzieżowej. Produkty kosmetyczno-chemiczne oferuje samoobsługowa drogeria Rossmann, a segment healthcare zagospodarowany jest przez jedną z największych polskich sieci aptecznych – Aptekę Ziko. Oprócz tego ofertę handlową Dekady Nowy Targ uzupełniają salony sieci komórkowych (Play i Orange), kiosk ruchu oraz punkty handlowo-usługowe. Obecnie wynajęte jest 95 proc. powierzchni handlowej centrum i prowadzone są rozmowy dotyczące wynajmu ostatnich wolnych lokali. Za komercjalizację obiektów sieci Dekada odpowiada BOIG Property Consulting.

Dekada Nowy Targ to już 8. inwestycja należąca do sieci obiektów handlowych typu convenience shopping center. Projekt Dekady w Nowym Targu został stworzony przez pracownię B2 Studio z Krakowa, a generalnym wykonawcą robót była firma Erbet z Nowego Sącza. Architektura budynku – zwłaszcza części dworcowej – nawiązuje do charakterystycznych cech budownictwa tatrzańskiego.

7 obiektów sieci pod wspólną nazwą Dekada działa już w Myślenicach, Skierniewicach, Sieradzu, Żyrardowie, Olsztynie, Krakowie oraz Grójcu. Podobne inwestycje planowane są także w Brodnicy, Malborku i Ciechanowie. Głównymi najemcami galerii i centrów handlowych Dekada są największe sieci sklepów w Polsce: spożywcze, RTV i AGD, odzieżowe, obuwnicze, drogeryjne, apteczne i inne oraz sieciowe firmy usługowe i gastronomiczne.