Radosław Wiśniewski, prezesa zarządu Redan SA

– Sklep internetowy TXM zostanie uruchomiony w II kw. 2014 roku. Obecnie prowadzimy już końcowe testy pracy platformy przed jej uruchomieniem. E-sklep TXM będzie oczywiście różnił się niektórymi funkcjonalnościami od sklepu Top Secret, ale przy jego tworzeniu wykorzystano część informatycznego fundamentu platformy fashion – powiedział portalowi Retailnet Radosław Wiśniewski, prezes zarządu Redan SA.

– W bieżącym roku sprzedaż sklepu TXM będzie ograniczona do Polski, ale planujemy już wkrótce rozpocząć sprzedaż zagraniczną. Sklep będzie miał dużą część oferty sklepów tradycyjnych. Jednak docelowo oferta będzie dużo większa.

– Na rynku sprzedaży e-commerce głównymi czynnikami wzrostów są cena i wielkość oferty. Atrybuty te spełnia oferta TXM. Na polskim internetowym rynku dyskontowym wciąż nie ma istotnego gracza. Brak ograniczeń w wielkości oferty, dobra jakość i najniższe, rynkowe ceny to potencjalnie bardzo poważna przewaga konkurencyjna. Wielkość sieci dodatkowo umożliwia intensywny rozwój łączenia sprzedaży online z offline na bazie ROPO.

– Na uruchomienie sklepu internetowego TXM wydamy kilkaset tysięcy złotych, co w dużej mierze związane jest z optymalizacją kosztów w oparciu o nakłady poniesione już w roku 2013 przy tworzeniu platformy e-commerce dla rynku fashion – dodał Radosław Wiśniewski.

Przypomnijmy,  że skonsolidowane obroty  za 2013 rok Grupy Kapitałowej Redan, właściciela marek Top Secret, Troll i Drywash oraz sieci dyskontowej TextilMarket, wzrosły rok do roku o 6,4 proc. do 468,3 mln zł. Grupa wypracowała w tym okresie zysk netto na poziomie 3,4 mln zł. Lepsze wyniki uzyskano zarówno w części modowej, jak i dyskontowej. Celem na 2014 rok jest zwiększenie efektywności prowadzonego biznesu.